Avatar billede Jannickhess Professor
26. september 2017 - 12:21 Der er 4 kommentarer

Langsomt internet, nok min bærbare ?

Mit internet kører ret ofte meget sløvt, jeg ønskerat få en idé til hvordan jeg kan få det til at kører hurtigere.

Jeg tror at det er noget med min Bærbare pc Fra Hp at gøre
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. september 2017 - 12:34 #1
Er internettet også langsomt, hvis du bruger en anden pc, mobil, tablet eller lign?
Hvilken model er din pc ?
Avatar billede jalved Ekspert
26. september 2017 - 13:42 #2
Er det også langsomt, hvis du bruger kablet forbindelse?

Og på hvilken måde er det sløvt?

Hakker det når du ser tv eller er det besvær med at åbne mange sider og så begynder det at være langsomt? Hvilket måske snarere har noget med antal ram i din PC at gøre...

Har du prøvet en hastighedsmåler på nettet - og hvad siger den?
Avatar billede jalved Ekspert
26. september 2017 - 14:08 #3
Start med at opdatere driveren til dit netkort. Det er altid et forsøg værd.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2017 - 14:32 #4
der kan være støj fra andre wifi, hvis din router kører på samme kanal som naboer. I windows 10 kan du i store hente Wifi Analyzer - i den kan du vælge Analyze og se, hvordan dit og naboers net er placeret på de tilgængelige kanaler (1-13) for 2.4GHz wifi (op til .n hastighed) og 36-100 for 5GHz wifi (.ac hastighed)
Der er et wifi-symbol i toppen af den kurve, der viser dit wifi, så du let kan se, om der er en bedre placering.
Du skal i routers indstillinger for at ændre kanal - har du yousee bredbånd, så gøres det via yousee's hjemmeside