Avatar billede aequo Novice
27. september 2017 - 00:37 Der er 5 kommentarer

Tilbage til fabriksindstillinger uden fjernbetjening

Hej
Panasonic TX-25X1E.
Jeg har ikke fjernbetjeningen.

TV'et viser altid kanalnummeret på skærmen. Det går ikke væk efter et sekund eller to som normalt.

Som regel skyldes dette at man er kommet til at trykke på en knap på fjernbetjeningen og det kan så normalt også fjernes igen ved tryk på fjernbetjeningen.

Nu tænker jeg så at det vil gå væk hvis TV bliver sat tilbage til fabriksindstillinger hvilket jeg nok ville kunne finde ud af ved hjælp af fjernbetjening.

Er der nogen der ved hvordan jeg få det tilbage til fabriksindstillinger direkte fra chassis printkortet?
Avatar billede INK Ekspert
27. september 2017 - 08:06 #1
Du kan købe en "Replacement" remote hos eksempelvis Amazon.
https://www.amazon.co.uk/d/Audio-Video-Remote-Controls/RemotesReplaced-5053085798398-Panasonic-TX-25X1E-Replacement-TV/B007ZSCAOY

Hvis du nulstiller, hvordan vil du så indstille kanaler m.v. uden remote?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 09:00 #2
Avatar billede aequo Novice
27. september 2017 - 20:11 #3
Hej begge to

Jeg skal ikke indstille kanaler efterfølgende hvis jeg skulle mener jeg iøvrigt at det ville kunne lade sig gøre ved hjælp af knapper foran på tv'et

Mit håb var at der var en derude der har mere indgående kendskab til hvor indstillingerne gemmes. Jeg vil tro at man så manuelt kan slette hukommelsen ved en korrekt kortslutning.

Jeg er med på at det kan virke som om det ikke er den letteste løsning men jeg tager udfordringen og måske lærer jeg lidt som kan bruges næste gang jeg har et lignende problem.
At søge en fjernbetjening på internettet og bestille den har jeg lært engang midt i 90'erne :)

Jeg hører stadig gerne fra personer der kan hjælpe mig med den lange omvej til mit mål og ellers skriver jeg en løsning når jeg har fundet den.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 20:52 #4
Held og lykke med det.
Forstår blot ikke hvorfor du ikke vil bruge den funktionalitet med tv'et som en fjernbetjening giver.
Jeg har ikke flere bud og hopper af tråden.
Avatar billede jalved Ekspert
28. september 2017 - 13:21 #5
Jeg er vist enig med #4. Hvorfor vil du bruge den lange omvej?

Prøv og ring til Panasonic, måske ved de hvordan.