Avatar billede Smølf Novice
27. september 2017 - 06:00 Der er 8 kommentarer

Mangler @ :-(

Hej,
Jeg har en Imac, hvor jeg skal tilgå et regnskabsprogram via fjernskrivebord til Windows 10. Det kører også fint nok, når man lige lærer at bruge nogle specielle genvejstaster.  Jeg har desværre bare det problem, at når jeg i regnskabsprogrammet skal oprette ny kunde med e-mail adresse, så kan jeg på mit Mac-tastatur ikke finde @ - det ligger ikke hvor det normalt ville ligge på en PC og heller ikke der hvor det normalt ligger på en Mac - hvor søren finder jeg det så?????

Mvh Smølf
Avatar billede poko1 Ekspert
27. september 2017 - 07:04 #1
Er det Engelsk eller Dansk tastatur?
Det Kan være ctrl + alt + 2
eller alt og stjerne
Avatar billede stjans Guru
27. september 2017 - 07:15 #2
Hvis DK tastatur så er det alt*
Avatar billede INK Ekspert
27. september 2017 - 07:56 #3
Enig med #2, men hos mig skal det være den højre "alt" knap plus stjerne. Jeg kører Win10 i Parallels på en iMac. Venstre alt + * giver ikke @ når jeg skriver i Notesblok.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. september 2017 - 07:58 #4
#2 Skrev jeg ikke alt og stjerne?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. september 2017 - 08:13 #5
#3 og #4
Jeg bruger et Mac tastatur til pc. Her er der forskel på højre og venstre ALT
Højre ALT + 2 giver @
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. september 2017 - 09:33 #6
CTRL + ALT + 2 giver @ på begge ALT-taster.
Avatar billede Smølf Novice
27. september 2017 - 14:10 #7
Crl + alt (venstre) + 2  virkede ;-)  -  tusind tak!!!
Avatar billede stjans Guru
27. september 2017 - 14:23 #8
# 4 jo det gjorde du. Jeg præciserede blot at alt* er på DK versionen.