Avatar billede Smølf Novice
27. september 2017 - 14:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sende en zip fil

Ja, jeg har lige lidt udfordringer.  Hvordan sender jeg en zip fil med en mail.  Min  mail afviser at sende :-(

Mvh Smølf
Avatar billede anedi Ekspert
27. september 2017 - 14:23 #1
Det kan være filstørrelsen overstiger det maksimalt tilladte, trods at du har pakket den som en zip fil.
Der findes gratis tjenester, der kan sende store filer - det kan du søge efter på Google.

Vh
Anedi
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2017 - 14:28 #2
Problemet er nok, at en zip-fil er en exe-fil, og de sendes vist ikke af sikkerheds hensyn. Når jeg modtager en zip-fil er de pakket ind i en WinRar. Det er et købe program, men måske kan man få lov til at prøve det gratis? Det findes som 32 og
64bit.  Men ellers se efter et gratis pakkeprogram på nettet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2017 - 14:36 #3
I langt de fleste tilfælde er det nok at omdøbe filen, så filen data.zip kommer til at hedde eks. data.pakket - altså med "pakket" som filendelse i stedet for zip.

Problemet er at mailservere og programmer betragter pakkede filer som potentiel risiko, fordi der kan gemme sig virusinficerede filer inden i. Men når filen pludselig hedder noget andet, betragtes den som ufarlig.

...Men selvfølgelig kan det også skyldes størrelsen på filen.
Avatar billede jalved Ekspert
27. september 2017 - 14:44 #4
Avatar billede Brianmp76 Juniormester
27. september 2017 - 15:29 #5
Du kan også lægge filen op på google drev, onedrive eller lign. tjenester og så give linket til filen til din modtager.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 16:00 #6
Eller Filemail :-)
https://dk.filemail.com/
Avatar billede jalved Ekspert
27. september 2017 - 16:58 #7
#6 Wetransfer har altid fungeret godt godt og været hurtig. Men nu kiggede jeg så på Filemail. De tilbyder tilsyneladende at sende op til 30 GB pr. gang. Det kan jo godt være fristende.
Avatar billede Smølf Novice
27. september 2017 - 17:20 #8
Tusind tak for alle jeres svar. Jeg vil prøve enten onedrive eller Filemail.