Avatar billede Excellent Juniormester
28. september 2017 - 14:13 Der er 2 kommentarer

At gøre så kun 1 bruger kan gemme i et delt Excell-ark - Excell 2016

Vi har et Excell ark som flere benytter sig af i virksomheden. Vi har dog kun 1 bruger der dagligt redigere og gemmer i det, resten bruger det primært bare til at kigge rundt i. Der er makroer i dokumentet som dem der kigger, gør brug af for at finde rundt i arket, så arket vil mene at der bliver ændret i det. Så når de er inde i dokumentet samtidig med at hun gemmer, opretter Excell en kopi-version af dokumentet. Kan man undgå at den opretter en kopiversion? at deres "ændringer" i dokumentet bliver set som værende ligegyldige?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2017 - 15:58 #1
fjerne rettighedere fra dokumentet, således at de kun har læse-rettigheder (måske hvis det findes også til at køre disse makroer) - og skrive rettigheder til den ene bruger som retter i den.
Avatar billede excelent Ekspert
28. september 2017 - 18:37 #2
Prøv med denne i et alm. modul (ikke This Workbook/Denne Projektmappe modulet)

Sub Auto_Close()
If Application.UserName <> "dit bruger navn her !!!" Then ThisWorkbook.Saved = True
End Sub