29. september 2017 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virtuel fil

Når jeg opretter en hjemmeside med indtastningsfelter, er det intet problem at få disse værdier tilsendt som e-mail.
Men hvis man vil automatisere brugen af disse data, er det meget uhensigtsmæssig at de er indlejret i e-mailen.
Kan man samle disse data i en (virtuel) fil (f.eks. som en kommasepareret fil eller en xml fil) og vedhæfte den til e-mailen?
Når jeg så modtager alle disse filer, er det intet problem at lave et program, som kan behandle disse data.
Spørgsmålet går på: Hvordan laver man denne (virtuelle) fil?
Avatar billede expnet Seniormester
29. september 2017 - 14:57 #1
Jeg har noget lige kørende, jeg lave bare en php fil som med min egen kryptering af det data jeg sender til den og så ligge den det i en fil og så kan du lave et program eller en lokal webserver med php som kan aflæse filen
Avatar billede cht22 Professor
29. september 2017 - 16:29 #2
Mener du ikke vedhæftet fil i stedet for virtuel fil?
Avatar billede cht22 Professor
29. september 2017 - 16:32 #3
Det kan man nemlig godt. Jeg har noget kode liggende der kan. Det bruger vist base64_encode.

Du kan evt. søge efter det.
30. september 2017 - 23:54 #4
Alle de data der kommer fra en hjemmesides formular, skal jo først samles i en tekststreng. Jeg havde forestillet mig at denne tekststreng kunne vedhæftes direkte til en e-mail, ved hjælp af et eller andet fikumdik, uden først at gemmes som en fil på brugerens harddisk, eller hvor den nu gemmes.
Avatar billede expnet Seniormester
02. oktober 2017 - 08:20 #5
anton_kruse_andersen _> har sendt en PB til dig her inde.
02. oktober 2017 - 22:49 #6
Hej Expnet
Tak for dit svar, jeg er til HI Messe i Herning det meste af ugen, så jeg får først kikket på det til weekenden.
Avatar billede acore Ekspert
03. oktober 2017 - 08:34 #7
To oplagte fremgansmåder er json og serialize. De løser nogenlunde samme opgave: At konvertere fra php's interne format og til/fra et format, der egner til ekstern brug.

Der er eksempler på at bruge dem til at gemme og hente data i en fil i http://thisinterestsme.com/saving-php-array-text-file/