Avatar billede ErikHg Ekspert
29. september 2017 - 15:00 Der er 6 kommentarer

Flytning af e-mail fra Outlook 2010 til lagermappe på D-drev (slave SSD)

Da jeg har efterhånden temmelig mange mails i min indbakke i Outlook 2010, og vil gerne have disse flyttet over i nogle lagermapper på D-drevet (slave)
Det skal være således, at afsendere jeg modtager mange mails fra skal have deres egne mapper, men er der en måde så man kan overføre mange mails fra samme afsender ad gangen, eller er man nødt til at tage dem en for en?
Hvis ikke så må jeg jo bare gå i gang.

På forhånd tak.
Avatar billede jalved Ekspert
29. september 2017 - 16:15 #1
Hej ErikHg

Kan du ikke starte med at oprette mapper i Outlook og så trække alle mails fra samme afsender over i dem - og så derefter flytte en hel mappe ad gangen?

Jeg har ikke erfaring med Outlook på PC, så måske er det ikke så simpelt...
Avatar billede INK Ekspert
29. september 2017 - 16:22 #2
Under indboks kan du etablere undermapper efter emne m.v.
I egenskaber kan du så fastlægge hvilken mappe den skal arkivere til. Ved at bruge autoarkivering kan du så fastlægge regler for hvornår en mail skal arkiveres efter 14 dage eller 3 måneder.
Ved at flytte archive mappen, der etableres første gang, til dit ssd drev, burde du kunne få placeret dem der.
Et stykke tid siden jeg arbejdede med det, så kan ikke lige detaljerne, men det bør være muligt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. september 2017 - 20:17 #3
#1
Jeg kan godt oprette en mappe og kalde f.eks. "SHS", men når jeg vil flytte denne mappe til D-drevet (slave) er dette ikke muligt. Der kommer bare nogle andre muligheder op, men dette er stadig tilknyttet Outlook 2010.
Men det kan da godt være at det vitterligt ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede jalved Ekspert
29. september 2017 - 21:10 #4
Kan du ikke kopiere den i stedet for at flytte den? Og så slette den oprindelige efterfølgende.

Eller bare eksportere dine mails, såfremt du egentlig ikke har behov for at gå tilbage i dem og kigge, men bare helst vil undgå at slette dem for en sikkerheds skyld.

Og så gøres som #2 siger med at oprette nye mapper på din SSD, hvor du sørger for at mailsne lander fremover.
Avatar billede jalved Ekspert
29. september 2017 - 21:16 #5
Jeg tror, du kan eksportere en enkelt mappe af gangen. Så skal du godt nok importere mappen igen, hvis du pludselig får brug for at kigge i dem.

Men fra egen erfaring tror jeg altså det er mest tanken om at kunne gå tilbage, der er rar.

I praksis kommer du næppe til at gøre det særligt ofte. Men du kan jo have nogen behov for det, som jeg ikke kender.
Avatar billede INK Ekspert
29. september 2017 - 22:16 #6
#3 Du skal ikke flytte, men bruge den indbyggede archive funktion. denne mappe flytter du så til SSD og bagefter retter du stien i egenskaber for de enkelte mapper.
Prøv lige at læse #2 igen.Det kan lade sig gøre.