Avatar billede Leif Elsborg Novice
29. september 2017 - 20:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flet excelfil til filnavne

Hej

Jeg har en stak filer som er nummereret i filnavn med et firecifret nummer. fx 2356.jpg

Jeg har en excel fil med en række oplysninger om hver fil, excelfilen indeholder en kolonne med filnr. - fotograf - titel

Jeg vil gerne lave en kørsel, så jeg efterfølgende får følgende filnavne

2356-fotografnavn-titel.jpg

Kan det lade sige gøre ? og i givet fald hvordan ?

Mvh.

Leif Elsborg
Avatar billede excelent Ekspert
29. september 2017 - 21:01 #1
Hvis du i kolonne A har filnr og kolonne B har fotograf og tittel i kolonne C så

=A1&"-"&B1&"-"&C1&".jpg"
Avatar billede Leif Elsborg Novice
29. september 2017 - 21:56 #2
Hej

jeg skulle gerne ende med nye filnavne, som automatisk bliver genereret og gemt som nye filer

Mit problem er at alle billedfiler skal overføres til et on-line galleri, og jeg skulle nødig til at navngive hvert billede

mvh. Leif
Avatar billede Leif Elsborg Novice
29. september 2017 - 22:31 #4
Hej Jan

Det var lige det jeg ledte efter, har brugt de forkerte søgninger

Tak for hjælpen