Avatar billede akse0435 Seniormester
29. september 2017 - 23:10 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Søger god pladespiller

Hej.

Jeg leder i øjeblikket efter en pladespiller til at digitalisere min pladesamling.
Jeg leder efter en rigtig god lydkvalitet, men samtidig en fornuftig pris. Jeg prøvede på et tidspunkt at købe en Denver VPL-120 kuffert-pladespiller, men den var mildest talt... ikke tilfredsstillende.

Har nogen et godt råd, eller en anbefaling til en pladespiller med både god lydkvalitet og en fornuftig pris.

På forhånd tak

MVH: Aksel Christoffersen
Avatar billede finb Ekspert
30. september 2017 - 08:57 #1
Ang. pladespiller - og især pick-up
er der god sammenhæng mellem
pris og kvalitet. Så det bliver dyrt,
gode pick-up' er starter ved 4000 kr.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2017 - 09:02 #2
Du er nødt til at se på enten dba guloggratis eller qxl for at finde sådan en.
Det skal være en ældre sag der kræver du skal have en RIAA forstærker til formålet. Ellers finder du ikke en med ordentlig kvalitet. Ud over selve RIAA delen (forstærkning af signal) skal du påregne at bruge omkring et par tusind før du får noget med en brugbar kvalitet.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2017 - 09:14 #3
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. september 2017 - 15:46 #4
Helt enig med 220661.

Du går bestemt ikke galt i byen med en Denon DP-47F m. DL160-pickup.
Det er en high-output moving-coil, så du får alle fordelene af en moving-coil pickup, men med lige så højt output som en moving-magnet.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2017 - 16:15 #5
Har du fundet noget??
Har lige her i dag støvet min gamle NAD og Denon pladespiller af. Desværre blev lyden ikke for god med mit kamera.
https://youtu.be/gpnvwP_X18E
Avatar billede akse0435 Seniormester
06. oktober 2017 - 16:43 #6
Hej.

Jeg har fundet en pladespiller, som jeg er tilfreds med.

Tak for al den gode respons.

MVH: Aksel Christoffersen
Avatar billede jalved Ekspert
06. oktober 2017 - 17:04 #7
Fortæl gerne, hvad valget faldt på :-)
Avatar billede akse0435 Seniormester
06. oktober 2017 - 17:23 #8
Hej.

Det er måske lidt imod bølgen, men mit valg faldt endeligt på en Numark TT-USB.

Det er naturligvis en pladespiller beregnet til at overspille pladerne, men jeg er meget tilfreds med lydkvaliteten, i forhold til prisen.
Den koster ca. 1300 kr. fra ny. Lydkvaliteten er naturligvis ikke den aller bedste på markedet overhovedet, men jeg mener, at den er god nok. Jeg overvejer dog stadig at købe en bedre pick-up, men jeg tror det ikke.

MVH: Aksel Christoffersen
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2017 - 17:27 #9
For at overspille er det jo også det nemmeste valg. Formoder der medfølger software til formålet.
Avatar billede akse0435 Seniormester
06. oktober 2017 - 17:58 #10
Der fulgte et eller andet skørt Numark-program med, ja, men jeg bruger bare Audacity.