Avatar billede Camilla Praktikant
30. september 2017 - 15:19 Der er 7 kommentarer

Drev kommer ikke automatisk freM

Jeg har netop købt en fierce gamer pc. Og den skal selvfølgelig have installeret nogle programmer fra cd drev. Men når jeg kommer cd i, fortæller computeren ikke der er noget i drev.

Jeg kan se skiven osv. Inde i stifinder eller denne computer, men der vil det heller ikke installere indholdet fra??
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2017 - 17:11 #1
defekt drev - bytter
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2017 - 17:12 #2
Har du prøvet med en anden CD?
Avatar billede Camilla Praktikant
30. september 2017 - 17:36 #3
Jeg har forsøgt med andre skiver.. Jeg kan sagtens se dem inde i kontrolpanelet.. Men der sker ikke en skid når jeg installere eller trykker på dem..
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2017 - 18:54 #4
#1 har muligvis ret, men det kan også skyldes noget i registreringsdatabasen.
Da computeren er ny vil det nok være bedst, at lade sælger klare problemet.
Men hvis det er for besværlig kan du prøve nedenstående.  Når bare du gør nøjagtis hvad der stå, kan der ikke ske noget skadeligt: Men er du usikker så lad være.
Find og klik på følgende undernøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Advarsel Der kan være flere forekomster af den undernøgle, der er nævnt i trin 2, i registreringsdatabasen. Du skal kontrollere, at du står i den rigtige undernøgle, før du ændrer værdierne for UpperFilters og LowerFilters. Du kan kontrollere, at du har åbnet den rigtige undernøgle i registreringsdatabasen, ved at sikre, at værdien for Standarddata er DVD/CD-ROM, og at værdien Klassedata er CDROM.
Hvis UpperFilters findes, skal du højreklikke på UpperFilters i højre rude og derefter klikke på Slet.
Klik på Ja for at bekræfte fjernelsen af registreringsdatabaseposten UpperFilters.
Hvis LowerFilters findes, skal du højreklikke på LowerFilters i højre rude og derefter klikke på Slet.
Klik på Ja for at bekræfte fjernelsen af registreringsdatabaseposten LowerFilters.
Luk Registreringseditor, og genstart computeren.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2017 - 18:56 #5
Jeg laver altid slåfejl 😢
Avatar billede Camilla Praktikant
30. september 2017 - 20:53 #6
Uh, det lyder godt nok kompliceret.. Det tror jeg næppe er klogt jeg begiver mig ud i.. Må have fat i fierce pc, mandag. Sådan noget tis. Havde lige håbet på der var en simpel løsning🤣
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2017 - 22:45 #7
Det er nu ikke helt så kompliseret som det først ser ud til. men måske er drevet i uorden? Det er i alt fald vigtigt ikke at gøre noget, som kan stille spørgsmål ved garantien. Så ja, det er nok bedst at få fat i forhandleren af Firce PC.