Avatar billede 450025 Ekspert
01. oktober 2017 - 03:20 Der er 8 kommentarer

Gjenoppretning Feilet.

Jeg har Win10 Pro, Defender + Malvarebyttes begge fungere helt utmerket.

Ved Gjenoppretning får jeg dette svar, denne oppretningen ble ikke utført du har et antivirus program som kjøre i Bakgrunnen på din computer og det i seg selv er jo flott.

Synderen er Malwarebyttes, altså ikke et tredieparts program, men det er til bry allikevel, Deaktivere jeg dette programmet så fungere Gjenoppretning normalt.

Hvordan kan jeg foreta en Gjenoppretning uten å Deaktivere Malvarebyttes, jeg kan selv sagt avinstaller og installere igjen men dette føles lidt tungvint..

Kan Malwarebytes sette i en hvile posisjon?
Takk for hjelpen om noen har et svar.
Arne.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2017 - 07:18 #1
Du skal nok have malwarebytes til at kode en undtagelse, så det bare lukker ned når gendannelse aktiveres. Så kontakt malwarebytes support.
Avatar billede 450025 Ekspert
01. oktober 2017 - 07:52 #2
Hei claes57 du stiller opp på en søndag også Takk for det. Forstår ditt svar problemet blir nå å få dem til og svare og det tar tid, ofte svare dem ikke i hele tatt kun når det gjelder og selge sitt produkt.
Som jeg skrev før Gjenopprettning er ikke noe man vanligvis bruker, men det hender man må?
Løse oppgaven med oppretning funker nok når man Deaktivere Malwarebyttes og så instalere igjen så jeg får bruke det inn til videre, men Takk for svaret ditt.

Arne.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2017 - 08:15 #3
Jeg er kun aktiv fordi jeg venter på F1 fra Sepang. Det sidste løb på den bane. 🏎
Avatar billede Mikael Ekspert
01. oktober 2017 - 08:42 #4
Bare en bemærkning.. ;)

Hvis en systemgenopretning ikke sker ( af forskellige grunde ) så fungere den samme ofte, hvis computeren startes i "fejlsikret tilstand"..
Avatar billede 450025 Ekspert
01. oktober 2017 - 10:59 #5
Takk for svaret Mikael (En Bemerkning)
Computeren setter selv sitt Oppretnings punkt og det er ok, godt tenkt av Microsoft, (Nei ikke i hele tatt, er computeren i dårlig form så er dette punktet ubrukelig)
Alt er ikke ok i Win10 fra Microsoft, Defender holder i massevis og den blir bedre og bedre merker det.
Derfor setter jeg selv mine Punkter og det fungere fint. Tror faktisk der er få som gjør dette dem fleste vet ikke dette eksistere engang?

Når setter jeg det punktet det er når den er i Toppform, for dessverre så trakker jeg feil iblant, gjør noe jeg ikke burte ha gjort, er ikke feilfri,  en feil nedlasting og spor etter den Sorry,
Jeg har brukt dette i lang tid og har lite problemer med Win10 ink oppdateringer. Defener og Malwarebyttes går fint sammen også, det merklige er at selv om oppretningen har feilet gang på gang så har den rette opp helt utrolig, vet ikke hvorfor?
Jeg har spurt her og der hva er årsaken, har alldri fått svar ikke fra Malwarebyttes heller men jeg vil til bunds i dette. Det skal ikke være nødvendig og avinstalere et slikt program som Malwarebyttes det  er bunn solid og gjør en god jobb ingen tvil om dette.
Du skriv (hvis computeren startes i "fejlsikret tilstand"..) sikkert godt ment det forstår jeg ikke helt hva du mener men ok.
Så inn til videre har jeg bare et å gjøre, avinstalere og instalere igjen og problemet er løst, computeren gir dette svar.
Din computer er nå gjendannet alt er ok. Men klart for dem som ikke feiler og ikke bruker gjenndanning så er jo alt helt greit der også. Men jeg er ikke feilfri.
Fortsatt god søndag.
Arne.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. oktober 2017 - 11:46 #6
#5  Fejlsikret tilstand ( eller valget ) får man typisk via en af F tasterne. Hvis pågældende F tast holdes nede, lige efter en genstart. (Inden du ser Windows opstarten)
Hvilken F tast DU skal bruge, ved jeg ikke.. Men ofte er det F2, F8 eller måske F10 ?? Endda ESC tasten kan være i spil ;)

Men jeg kan fortælle, at tidligere havde vi 3 bærbare med Norton virusscan installeret.
På alle 3 maskiner med forskellig win udgaver og af forskellig fabrikat, var det komplet umuligt at lave systemgenopretning. Trods det, at der VAR gemte systemgenopretningspunkter. Hmm.

Da jeg havde mistanke om, at Norton programmet havde "skylden" kontaktede jeg dem naturligvis.. De afviste blankt.

Efterfølgende udløb Norton licensen, og Norton blev HELT afinstalleret på alle maskiner. ( En gratis AVG blev erstatningen )

Og "SJOVT" ??? Nu fungerede alle systemgendannelser pludselig, på alle 3 maskiner. Hmm.

Jeg tror så ikke, at en opstart af computerne i "fejlsikret tilstand" havde gjort en forskel vedr. Norton problemet.

Men har tit oplevet, at en systemgendannelse som ikke gennemføres i "normal" tilstand, sagtens kan i "fejlsikret tilstand"

Når du engang finder de "vise sten" til "fejlsikret tilstand" ( Korrekt F taste ), så start i Fejlsikret tilstand, og kør så den systemgendannelse du ønsker.

Muligvis skal du efterfølgende genstarte, og bare lade computeren starte op i "normal tilstand"

Om det hjælper på dit problem, skal være usagt. ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
01. oktober 2017 - 14:38 #7
Mikael Takk igjen jeg skal studere løsningen din lidt mere, har vert borte en tur, stilte dette spørsmål til en Venn av meg i England, nevnte det i en Skype samtale, og fikk dette svar tilbake.

To stop Malwarebyte Real-Time Protection, which allows you to perform an uninterrupted recovery, right-click the anti-virus software icon on the right side of the taskbar and clear the Real-Time Protection checkbox.
Please note that this is a temporary solution:The antivirus program automatically activates real-time protection the next time you start Windows.

To avoid this, remove the check mark that Malwarebytes starts with Windows after right clicking on the anti-virus software icon.

Oversatt.
For å stoppe Malwarebytes sanntidsbeskyttelse, som lar deg utføre en ikke-avbrutt gjenoppretting, høyreklikker du ikonet for antivirusprogramvare på høyre side av oppgavelinjen og fjerner merket for sanntidsbeskyttelse.

Vær oppmerksom på at dette er en midlertidig løsning:

Antivirusprogrammet aktiverer automatisk sanntidsbeskyttelse neste gang du starter Windows.

For å unngå dette, fjerner du merket av at Malwarebytes starter med Windows etter å ha høyreklikket på ikonet for antivirusprogramvare.
Nå har jeg prøv dette og dette funka fint, Gjenoppretning vart godkjent og gjennomført uten problemer.

Takk for din bistand og hjelp, nå blir det en kaffepause, og oppgaven er da løst.
Her er det kveld nå, du har mye av søndagen igjen Ha det godt.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. oktober 2017 - 03:39 #8
Jeg kommer tilbake, grunn er at 3 computere nå er Gjendannet, svar fra Malwarebytes får jeg nok om 14 dage men ikke helt sikkert.

Løsning enkelt, ved klokka har du en del i-korn blant dem Malwarebytes, du her 4 valg ingen av dem, nei slå av Mawarebytes, ta Gjenopprett og dette funker, etter på slår du den på igjen, eller ved en omstart da slår den seg på av seg selv.

Hvorfor kom jeg tilbake? jo fordi jeg er ikke den eneste som har problemer på data, vi er her for og hjelpe hverandre. Og da er det bare å si ha en fin dag allesammen.

Arne