Avatar billede blacks Mester
02. oktober 2017 - 14:09 Der er 8 kommentarer

Opret forbindelse til et netværksdrev

Hej,

Har en Small buisnes server som jeg hidtil har haft forbindelse til med \\servernavn\drev men efter udskiftning af router kan jeg kun få forbindelse ved at skrive \\IP adressen på serveren\drev.

Nogen der har en Ide til hvad jeg kan gøre? Problemet er at på serveren ligger min C5, og der kan ikke udskrives via Word når den bliver afviklet på et drev der er mappet på denne måde.

Kan ikke se serveren hvis jeg trykker på netværk i stifinder....
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2017 - 14:37 #1
prøv og lave et nyt navn til serveren
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2017 - 14:39 #2
Small buisnes har du installer windows server connect ?
http://<servername>/connect
Avatar billede blacks Mester
02. oktober 2017 - 16:17 #3
Ja og der har kørt fint til jeg skiftede router. På serveren kan jeg se alle de PC der er i huset.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2017 - 16:28 #4
har du sata UnNP til i router
Avatar billede blacks Mester
02. oktober 2017 - 17:39 #5
Hvis du mener UpNP er aktiv så ja.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2017 - 18:49 #6
ok hvorfor en windows server er det 2011 2012 2016 ?
Avatar billede blacks Mester
03. oktober 2017 - 15:55 #7
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2017 - 16:17 #8
okay prøv og skriv på din server lavet en nye naven på serveren "SERVER"

så om det domæne får server.domæne.local vis du kan så map \\SERVER.domæne driv