Avatar billede Ulrich Seniormester
02. oktober 2017 - 20:23 Der er 7 kommentarer

Skal have en variabel der indeholder checkbox værdier på .asp side.

Hej

Jeg har en række checkbox der vises og har value ud fra indhold i database, max 8 stk.
Når jeg klikker dem af eller på, har jeg brug for hver værdi gemmes samlet i en variabel fx CheckboxVar(x) som så indeholder chekboxens value.
Variablen skal læses og bruges i .asp code.
Det skal være Javascript eller Jquery for variabel skal ændres uden at loade siden. Variabel skal så efterfølgende bruges på siden når der klikkes på en knap i en form:  If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then

Kan ikke bruge Request.Form("InfoTVBillede") da det er en file upload side : Cannot use Request.Form collection after calling BinaryRead.

Nogen der kan hjælpe med kode og hvordan den læses i .asp kode, siden er også en .asp side.

<% Do Until rstLogin.EOF %>
<input type="checkbox" name="InfoTVBillede" value=<% Response.Write(rstLogin("username")) %> class="Outline"><% Response.Write(rstLogin("username")) %>
<br>
<% rstLogin.MoveNext %>
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2017 - 07:17 #1
jeg forstår det ikke.. :)
hvis du vil gemme 1 værdi fra boxen, så gem den i en integer
ellers gem et array af tal ?

vil du gemme 8 indstillinger ?
brug et array af integers
Avatar billede Ulrich Seniormester
03. oktober 2017 - 07:51 #2
Skal have hjælp til koden også...
Skal gemme 8 indstillinger, så det skal være i et array.
Array skal sættes af bruger via checkbox og gemmes i en variabel.
Dette array fx CheckboxVar(x) skal så læses af .asp kode i en løkke når der afvikles en: Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2017 - 11:43 #3
du kan lade javascript lave kaldet til asp-siden, og tilføje data fra array, fx som
domæne.dk/side.asp?data="01101101"
så kan din asp-kode splitte "01101101" op på de otte valg (brug evt x hvis det ikke er aktuelt - er der kun 6, så "011011xx")
Avatar billede Ulrich Seniormester
03. oktober 2017 - 12:07 #4
claes57 skal have værdi med, altså value fra checkbox, fx salt, peber osv.
Det hele skal laves på en og samme side.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2017 - 12:28 #5
domæne.dk/side.asp?data="01101101"&v1="salt"&v2="peber"&v3="oregano" osv...
så kan du aflæse om der er ja/nej til de 8 felter, og deres værdier.
du kan også lave det med en spilt i asp og sende fx
domæne.dk/side.asp?data="01101101"&val="salt|peber|oregano" osv...

men det er kode uden sikkerhed - alle kan finde ud af at rette i linjen i browseren.
Avatar billede Ulrich Seniormester
03. oktober 2017 - 13:32 #6
Ikke lige det jeg er ude efter. Skal blive på samme side, må ikke forlade da jeg har file upload også.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2017 - 16:08 #7
Så skal du til at lege med Ajax - der er jeg blank!