Avatar billede chivas Praktikant
04. oktober 2017 - 16:15 Der er 9 kommentarer

Hjælp, Overvejer at købe en computer pris leje 5000- 7800

Har fundet denne Stationær gaming computer, overvejer at købe den men skal høre første om den er god og den virkelig kan køre store og mange tunge spil som playeruknow's, battlefield m.m. Eller har i en ide til en anden god der kan trække disse spil
https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/gaming/gamer-pc/fierce-gaming-pc-4ghz-4-core-i7-640?cid=ps_950201a80000&gclid=Cj0KCQjwjdLOBRCkARIsAFj5-GBMqmGhuJffyfohpYS0rikR56SsscnNH8At0CQyr1kp5b9BTFfduaQaAu6yEALw_wcB

Syntes der er mange billige Stationære på wupti til fine priser, er der evt.  en ander der fra der er god til gaming
Avatar billede JannikO Praktikant
04. oktober 2017 - 16:41 #1
PUBG kører ikke optimalt på min 1050Ti 4GB GPU. Så tænker ikke 1050 2GB er optimalt.

se evt.: https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Rage-gamer-computer
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2017 - 17:47 #2
Der har været rigtig mange tråde tidligere med folk, der har efterspurgt computere til gaming. Prøv at bruge søgefunktionen - måske kan du få lidt ekstra inspiration.
Avatar billede eurositi Ekspert
04. oktober 2017 - 18:01 #3
Tilpas denne hér i stedet: http://topdata.dk/product.asp?product=10879
F.eks. en lidt større SSD harddisk + en 1 TB sekundær harddisk. Husk også at tilkøbe Windows 10, hvis ikke du har en Windowsversion, du kan installere. 16 gb RAM eller i7 CPU er ikke afgørende ift. gaming.

Grafikkortet i Wupti-PC'en er meget svagt sammenlignet med Topdatas. Hvis ikke du vil bruge 7-8000, har de også billigere modeller.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2017 - 04:17 #4
grafikkort skal ha 3-4-5-6+ gb ram.  som regel 3.    nogle spil kæver det.  2 er forlidt, og så kan du ikke spille!
Avatar billede chivas Praktikant
05. oktober 2017 - 17:02 #5
Hej, Jeg syntes enlig at  https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Rage-gamer-computer virker som en god computer med et godt grafikkort. Men hvor mange gb harddisk har den? Kan bare ikke finde ud af om den virkelig kan trække PUBG og om den kan have flere tunge spil. som pubg og lidt mindre.

Syntes Topdataen bliver lidt for dyr hvis man sætter et lidt større ssd og en støre harddisk.

har også kigget lidt på denne http://topdata.dk/product.asp?product=10846 er den god og kan den trække de spil jeg taler om?
Avatar billede chivas Praktikant
05. oktober 2017 - 17:09 #6
Altså jeg skal kunne køre AAA spil på medium eller high settings
Avatar billede eurositi Ekspert
05. oktober 2017 - 20:33 #7
Computeren fra MM-VIsion er et fint tilbud... bortset fra, at de intet skriver om, hvor meget hukommelse, der sidder i standardgrafikkortet. Det er sikkert kun 3 gb (ikke imponerende, men ok), men det kan du spørge dem om.

Det andet tilbud, du har fundet hos Topdata, ser glimrende ud. Husk på, at de også har tilbud inklusiv skærm på forsiden: http://topdata.dk/
Topdata er mig bekendt den bedst bedømte computerbutik på Trustpilot. Har ikke tjekket MM-Vision.
Avatar billede chivas Praktikant
05. oktober 2017 - 21:14 #8
@eurositi undskyld jeg spørg så meget er bare ny inden for dette....
Du skrev at jeg skulle opgradere  http://topdata.dk/product.asp?product=10846 med et større SSD og harddisk, men hvor meget skal jeg opgradere det? altså hvor mange ssd 240gb eller 512? ved godt at 512 er bedst med hvad kann bedst betale sig forhold til prisen og om jeg kommer til at bruge hele 512 eller bare 240. Når jeg skal spille AAA helst på high settings. Og hvor meget skal jeg opgradere harddisken med 1tb eller 3tb. Og skal man købe et windows styre system? har allerede en pc (hvis det kan hjælpe)......
Avatar billede eurositi Ekspert
05. oktober 2017 - 23:08 #9
240 mb SSD burde være nok som primær disk. Den anden disk behøver ikke være mere end 1 Tb, medmindre du downloader meget eller arbejder med store videofiler.

Hvis din anden PC er født med Windows, er der sandsynligvis tale om en såkaldt OEM version, som lever og dør med den PC, den blev installeret på. Dette skyldes, at forhandlere får rabat på Windowslicenser, når de leveres præinstalleret.

Hvis du købte Windows, eller hvis du har en CD eller lignende med Windows, kan du formentlig godt flytte den. Det kræver, at du først afinstallerer Windows på din nuværende PC: https://www.howtogeek.com/124286/how-to-uninstall-your-windows-product-key-before-you-sell-your-pc/
Resten af vejledningen til, hvordan dette gøres findes her: https://www.howtogeek.com/261053/when-can-you-move-a-windows-license-to-a-new-pc/