07. oktober 2017 - 12:33 Der er 14 kommentarer

Blokkeret af et virus

kan man bruge android til og rense pc Der er blokkeret af virus.
PC´en kan ikke starte. Kun F1 - F12
m.v.h
Th.Th.
Avatar billede jalved Ekspert
07. oktober 2017 - 12:47 #1
Det tror jeg ikke...

Men på et USB-stick kan du lave en Live disc, som du kan prøve at få din pc til at starte op på.

Jeg har selv haft fine erfaringer med Dr. Web, der løste et problem, jeg ikke kunne få til at virke med andre programmer::

https://www.youtube.com/watch?v=zHiKZfMM5O8

Når du har lavet dit USB-stick (eller cd), så starter du computeren op og så kan programmet forhåbentligt finde og udrydde virussen.

Hvis du ikke kan starte op på din stick, skal du ind i din boot-menu - som du tilsyneladende kan komme ind på - og få den til at starte op på din stick.

Du booter op på din stick på denne måde:

https://lifehacker.com/5991848/how-to-boot-from-a-cd-or-usb-drive-on-any-pc
07. oktober 2017 - 13:54 #2
Tak for svaret. Ja jeg har selv prøvet og rense med et Disc. Og får pc ´en til og køre
igen. Men desværre har jeg den ikke mere.Disc´en
kan man bruge anden pc til det. eventuelt med et program ?

m.v.h.

Th.Th
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2017 - 15:35 #3
Du kan prøve Kaspersky  Rescue disk. https://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2017 - 15:37 #4
du kan lave en boot-windows-usb og på den også have dit rense-program. Skal laves på en anden pc.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 - klik på download værktøjet nu, og tag den derfra. Brug 32/64 bit alt efter, hvad der er på din pc
Den vil også kunne køre alm rep-værktøjer som findes i windows.
07. oktober 2017 - 16:40 #5
Sigder mange tak. Skal prøve det.

m.v.h
Th.Th
07. oktober 2017 - 16:42 #6
Siger mange tak. Skal prøve det.

m.v.h
Th.Th
07. oktober 2017 - 16:42 #7
Sigder mange tak. Skal prøve det.

m.v.h
Th.Th
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2017 - 16:53 #8
Synes om #3.
Hirens Boot cd kunne måske også være en mulighed:
https://www.hiren.info/pages/bootcd
Der er en del værktøjer på den :-)
15. oktober 2017 - 10:52 #9
Siger mange tak for hjælpen. Det lykkedes og lave mit PC.

m.v.h.

Thomas Th
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2017 - 12:52 #10
Ja det var jo  godt, men fortæl lige hvad der hjalp dig, så vi ved det til en anden gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 12:56 #11
#9 Super. Enig i #10. Andre kan måske bruge din løsning :-)
11. februar 2018 - 10:54 #12
Jeg gjord som Du skriv så fik jeg installeret windows10 med USPdrive
11. februar 2018 - 10:55 #13
Jeg gjord som Du skriv så fik jeg installeret windows10 med USPdrive
11. februar 2018 - 10:55 #14
Jeg gjord som Du skriv så fik jeg installeret windows10 med USPdrive