Avatar billede 450025 Ekspert
08. oktober 2017 - 14:08 Der er 8 kommentarer

Problem med Dropbox.

En eldre kar har Dropbox på 2 maskiner, han bor mange km fra her og spør, kan du hjelpe meg. Jeg Bruker (Dropbox Skyen)

Jeg har en minidata med installert Dropbox. For Dokumenter, Bilder + (et viktig dokument.) Har Win10 på begge maskiner.

På den andre maskin en laptopp 15 tom ønsker jeg og ha det samme, Dokumenter, Bilder + ( ?? ????? ???)  jeg får ikke lagt over dette Dokumentet som er så viktig på denne maskinen og det må hvordan?

Jeg skal på reise tar med denne maskin og vil ikke bruke andres maskiner en min egen. (til dette dokumentet)  Kan du løse dette Problemet for meg Takk.
………………………
Han forteller på telefon at han bruker samme Brukernavn og Password på begge maskiner, Nå har jeg selv problemer klare ikke og forstå dette, Dropbox er Skyen og med samme Brukernavn og Password. Er det mulig?

Mitt spørsmål, er ikke dette synkronisert.  Og er likt på begge maskiner?
Får ikke løst oppgaven?
Er der noen som kan forklare dette fenomenet? Har selv 3 maskiner alle viser det samme, Takk om noen kan forklare jeg står helt fast her.
Dette var nytt. Takk Dere.
Arne.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2017 - 14:38 #1
på den med vigtigt dokument: gå til dropbox online ( https://www.dropbox.com/home ) og vælg 'mine filer' i menuen til venstre. Sæt cursor over den mappe, der indeholder vigtigt dokument, og top/højre her er [...] - klik på den, og vælg 'del'
Så kan dropbox sende en email til den anden pc med link.
På den anden pc åbnes email og der klikkes på link - det kan nu integreres med dropbox på denne pc, og så deler de to maskiner den mappe (styres/ejes af første pc).
Lidt omstændigt, men det kan bruges.
Avatar billede 450025 Ekspert
08. oktober 2017 - 15:48 #2
Altid fine svar fra deg claes57 skal tenke lidt på dette, (Lidt omstændigt, men det kan bruges.) Skriver du.

Jeg betviler ikke det du skriv, og løsning  jeg får nok dette til selv men jeg må poste det slik at han forstår dette, og hans begrensning er veldig begrenset, hva skal jeg si fra 1 til 10 er det Max 3 og Win10  da har jeg fått mange spørsmål  men merker det han kommer seg syntes han er flink jeg.
Ok her tviler jeg på ene kunskaper må si dette.

Takker så langt.
Arne
...........................
Nå skal jeg Vri lidt på tingene her claes57, Jeg la inn dette på Dropbox, 2 mapper, 2 dokumenter, ikorn Google, Ikorn VPN instalasjons Fil, 2Bilder også; og på 3 maskiner er det overført uten noen problem, vil tro Synkronisering er ok her da.

Min Venn 700 km fra her 2 maskiner hvor alt fungere og er likt på begge maskiner forteller han, synhronisert. Kan da ikke reise ditt og hjelpe han er du gal.

Hva er i veien med dette dokument som tydelig ikke vil la seg overføre?
Det er ikke krøllet?
Kan synkroniseringen ha reist på ferie?
Er det alder på Gubben?
Eller har Dropbox en dårlig dag der han Bor, for her funker alt som det skal.
For meg helt ubrigribelig at ikke syncronisering virker hos han,?

Bør han avinstalere? og instalere igjen, vil det hjelpe?
Ikke gi Win 10 skylden for dette ja men har Win10 nok problemer fra før.
Arne.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2017 - 19:01 #3
prøv at får ham til at omdøbe filen Bilder + ( ?? ????? ???)
nogle er ikke gode på nettet. Brug kun a-z, 0-9 og evt mellemrum, men ingen specialtegn (+-*/#¤%&)
Jeg har en gang haft en pc inde, hvor er var en sort firkant i stedet for et tegn et sted i filnavnet - den var så låst af windows (linux kunne dog omdøbe den)
Avatar billede 450025 Ekspert
09. oktober 2017 - 03:01 #4
Claes57 løsning med ditt oppsett #1 førte ikke fram, dette blir nok for vanskelig for han, men du har rett det kan brukes men veldig omstendligt. Ha Ha

Det ble lidt Conjakk av beste sort på meg derfor fikk jeg det til.
I fin form i dag fulgte ditt siste oppsett, nytt navn med spesial tegn og dette fungerte normalt på 3 computere, satte det ind på computer nr 1 alt ok.

Etterpå slettet jeg dem fra computer nr 3 og borte var dem.
En tanke Avinstaler Dropbox når den ikke oppføre seg normalt og instaler igjen vet ikke?

For han Gubben så får han leve med dette, ta med dataen, skaff en pinne legg det på den, da har han 2 valg?

Hekte den på nøkkel knippet, eller kaste pinnen for det er veldig enkelt.
En siste løsning lommeboken? Håper ikke noen stjeler den fra han da. Er du enig claes57.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
09. oktober 2017 - 08:33 #5
claes57 Takker for din innsats, det pussige er oftes om det ser vrient ut, Så kan det være enkleste løsning på problemet.

Mulig conjakken hjalp vet ikke, Deaktivert Dropbox og Aktivert igjen var løsning.

Gubben smiler over hele fjeset, ikke billig sa det sa jeg, blir en halv flaske conjak tar du en tur kan vi nyte den sammen. Glassene har jeg.
Nå kan han reise med Dropbox i bagasjen.

Arne.
Avatar billede Mikael Ekspert
09. oktober 2017 - 08:33 #6
Hvorfor bruger i ikke Teamviewer 12 Arne ???

Med Teamviewer kan du jo installere og overføre filer fra din computer til hans. Uanset at han bor 700 km. fra dig.

Naturligvis skal han selv lige installere Teamviewer  på hans egen computer. Men det er så simpelt, at du sagtens kan forklare ham det via telefonen.

Og når i begge har Teamviewer  installeret, (og netadgang) så ser du hans computer på din skærm. Og kan nøjagtig det samme, som han selv kan. Plus han kan følge med i hvad du gør på hans computer.

Et fantastisk redskab til hjælp for personer, som ikke er helt fortrolige med computere.

Fx. har jeg tidligere anvendt Teamviewer til installation af et program på en computer i Kina, hjemmefra min egen i DK. Ingen problem ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
09. oktober 2017 - 09:44 #7
Hei sett deg på flyet jeg gjemmer flaska til du kommer.
Det du nevner har vert et ønske i lang lang tid, grunn og seier det igjen jeg prøver å hjelpe eldre, min løsning har vert Tekst et bilde forklaring hva er problemet? Jeg ser det med en gang problemet,
Svare og gjør det samme tilbake til dem.

Så kan dem sitte der å studere og tro meg dette funker helt fint. Der er eldre helt opp to 88 år den ælste som spør takler dette, har lært han og andre opp når dem har besøkt meg her , trener å atter trener.

Tro det eller ei dette forstår dem løse oppgaver her i Thailand kan være umulig språkproblemer, en Thai er høflig det skal dem ha Ros for og seier ja ja det fikser jeg og så har han ikke forstått problemet allikevel?.

poko1 er flink ingen tvil om dette har skrevet det før han sette en rød pil på bilde, mulig han har Patent på dette ok, derfor får jeg aldri svar.

Bilde i computerWold får jeg ikke til selv, ikke vil jeg prøve heller og jeg vil ikke lære dem det heller.
Mitt svar alders Pensjonister er ikke dumme, dem vil så gjerne og det er en utrolig glede og kunne stille opp.

Jeg er Seniormester det er en tittel, medaljen for meg er først når en eldre Pensjonist seier Takk Arne du løste oppgaven.
Og det gjore jeg nu med Dropbox.

Neste medaljen jeg får det er når jeg er på dette Forum her Computerworld og når Gamlinger maser, Faktisk så lære jeg selv av andres feiler og den Medaljen Takker jeg masse for. (For selv jeg kan feile også)

Tilbake til ditt innlegget da snakker du om fjernstyring, jeg forstår deg og det kunne være flott for mange av dem jeg hjelper dem er eldre dem bor på mange steder i Thailand og da snakker vi om mange km.

Nord Thailand, med bil, båt, fly, kan det ta en hel dag. Jeg venter en i neste uke, han bruker 3 dage med egen Bil og Hotell opphold.
Win 7 har kjørt helt i grøfta, å han skal ikke ha Win10 såpass vet jeg.

Nå blir jeg vel snart hivt ut av dette Forum en uvane jeg har skriv for mye, men en grunn håper at det jeg skriv også kommer til nytte for andre, dernest håper jeg dem lære av mine feiler også.
Ok claes57 vi kom i mål Takk.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
09. oktober 2017 - 09:51 #8
Mikael Sorry jeg glemte deg ang fjernkontroll der ser du jeg kan feile, løsnoingen jeg nevnte vist ikke det heller.
Deaktiver Dropbox og Aktiver igjen det var alt en fin dag til deg også.

Arne