Avatar billede 1Dorte Guru
08. oktober 2017 - 21:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fjern adgangskode efter dvale og ved opstart

Hej
Jeg vil gerne have fjernet den kode (til outlook-kontoen), jeg skal indtaste hver gang jeg starter pc'eren og hver gang, den har været i dvale. Særligt, når pc'eren har været i dvale er træls.

Jeg har været i "Netplwiz" - pga. denne tilfældige søgning på internettet.
http://helpdesken.dk/fjerne-adgangskode-i-windows/
Men så fjerner jeg alene koden ved opstart. Den skal stadig tastes ind ved pauseskærm.

På min anden pc'er har jeg altid blot kunne trykke på enter for "log på" uden at skrive en kode.

Hvordan gør jeg det?

Mvh.
Dorte
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. oktober 2017 - 21:37 #1
Hvis du  bruger windows 10 - skal du skifte til en lokal konto i stedet for en Microsoft konto i indstillinger !
Avatar billede 1Dorte Guru
08. oktober 2017 - 21:45 #2
Hvordan gør jeg det?
Og hvilken betydning har det?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. oktober 2017 - 22:42 #3
Sådan gør du
https://ibb.co/m3iHWG
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2017 - 00:21 #4
En lille tilføjelse. Altså Start - PC-indstillinger - Konti.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2017 - 07:42 #5
Sådan fjernes login følg trin 1. til 5.
https://ibb.co/kS7pvb
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2017 - 09:02 #6
Jeg tror du skal slette dine gamle gemte loginoplysninger til Outlook;
Som regel ser jeg fejlen med adgangskoden til outlook, når brugere har gemt deres adgangskode til mailen, og derefter skiftet koden - så kommer den hele tiden op og spørger efter koden; For at fikse skal du:
Åbn Kontrolpanel - Brugerkonti - Styring af legitimationsoplysninger - administrer Windows-legitimationsoplysninger ->
Her finder du det som tilsvarer din mailkonto, og sletter (det sletter kun koden ikke noget andet) - så åbner du outlook og sætter flueben ved "husk min kode"
Avatar billede 1Dorte Guru
09. oktober 2017 - 09:34 #7
Thomas S - jeg har ingen fejl med adgangskoden. Jeg er alene træt af at indtaste koden.
Mvh. Dorte
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2017 - 09:55 #8
selvom du ikke har en fejl ved koden - pcen har en fejl - og spørger derfor efter "den rigtige" kode
Avatar billede 1Dorte Guru
09. oktober 2017 - 09:59 #9
poko1 - den løsning fjerner tilsyneladende kun login ved opstart.
Avatar billede 1Dorte Guru
09. oktober 2017 - 10:01 #10
Hjolsen og Valby1,
Jeg har brugt
start - indstillinger - konti - indstillinger for login -
under "kræv login" har jeg blot valgt "aldrig". Nu er der kun login ved opstart. Det er fint nok for mig.

MEN nu har jeg fået 2 konti. Og pc'eren ved ikke, hvilken den skal bruge.
Hvordan sletter jeg den ene igen?
Mvh. Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
09. oktober 2017 - 10:19 #11
Når pc'eren starter op.
Står der
" BRUGERNAVN
Der er fejl i brugernavnet eller adgangskoden. Prøv igen.
OK"

Jeg trykker ok.
I nederste venstre hjørne kan jeg så se to brugere (i mit tilfælde med samme navn).
Hvis jeg vælger den øverste har jeg ingen problemer.

Hvis jeg i stedet for at trykke på ok, blot venter, så den går på pauseskærm. Når jeg så vækker den, kommer jeg ind på pc'eren uden problemer.

Jeg tænker, at hvis jeg kunne slette den ene bruger, ville mit problem være løst.
Avatar billede 1Dorte Guru
09. oktober 2017 - 10:26 #12
Jeg kan lige tilføje, at hvis jeg åbner kontrolpanelet - Brugerkonti - er der kun 1 konto.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2017 - 13:19 #13
2 konti ved opstart det har jeg aldrig set. men måske kan du buge noget fra
PC-indstillinger - Konti - højre side -  Administrer min Microsoft konto.
Forneden er der noget som hedder Hjælp til Microsoft konto.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2017 - 23:21 #14
Hej igen jo 2 konti i opstarten det er sket før. prøv at gå i netplwiz igen og se om der skulle være mere end en så marker den ikke aktive og vælg Fjern

Det er ligeså hvis du under Kør msconfig under fanen Boot har en Dualboot
Avatar billede 1Dorte Guru
13. oktober 2017 - 10:23 #15
Når jeg følger poko1's sidste vejledning, er der kun 1 konto.

Jeg har ringet til Microsoft support, og jeg kan ikke rigtig redegøre for, hvad de har gjort. Dog ved jeg, at jeg nu logger ind med lokal konto uden pasword :-)

Tak for guidning.

Dorte
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2019 - 02:34 #16
Det er lige præcis det samme snotproblem jeg nu har. Og her er ingen løsning. Alle tiders.