Avatar billede Frederik Segato Praktikant
09. oktober 2017 - 14:58 Der er 7 kommentarer

Fryser i game, alle de vilde farver kommer frem, skærm lukker ned og alt er forstørret når computeren tændes igen samt mærkelige farver henover skærmen...

Jeg har for en måned siden og nu igen igår oplevet at sidde i et spil league of legends hvor min skærm fryser og alt bliver i hvad jeg næsten vil kalde regnbuefarver, samt efterfølgende lukker min skærm ned.
Når jeg tænder computer igen efterfølgende er der farve striber henover skærmen og alle mine ikoner er forstørret.

XFX ProSeries Core Edition 650W PSU

Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB

NZXT LEXA S Midi Tower Sort

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

Intel Core i5-2500K Processor

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"

Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155

Seagate Barracuda® 1TB
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. oktober 2017 - 15:16 #1
Hvad med temperaturen? Er denne for høj slukker computeren.

Prøv gratisprogrammet Speccy.

Dette kan bl. a.oplyse om temperatur på CPU, GPU.......
Er computeren meget støvet indvendig kan den ikke komme af med varmen og lukker ned.

  https://www.piriform.com/speccy
Avatar billede Frederik Segato Praktikant
09. oktober 2017 - 16:19 #2
CPU:
Average Temperature    63 °C

Motherboard
    Gigabyte Technology Co. Ltd. Z68AP-D3 (Socket 1155)    31 °C

Storage
    111GB Corsair Force 3 SSD ATA Device (SSD)    30 °C
    931GB Seagate ST1000DM003-1ER162 ATA Device (SATA)    27 °C

Så jeg tror ikke det er fordi computeren er for varm ?
- Computeren lukker hellere ikke ned, det er bare skærmen der går sort efter den fryser og farverne skifter. -  er det muligt at ligge billeder ind her?
Avatar billede jalved Ekspert
09. oktober 2017 - 16:25 #3
Prøv og opdater driveren til dit grafikkort og til din skærm.

Hvis du ikke har problemer til daglig, så lyder det som #1 siger måske som om, computeren bliver overbelastet nogle gange  - eller der opstår en konflikt mellem noget hardware og nogle specifikke programmer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. oktober 2017 - 16:57 #4
Jeg synes at 63 grader er liiiiige i overkanten. Den kan jo også stige yderligere i perioder under kraftig belastning.
Avatar billede Rarter Praktikant
09. oktober 2017 - 21:32 #5
Hey jeg gætter på det er en stationære du har ?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2017 - 11:23 #6
Du bør nok holde øje med grafikkortets temperatur - det lyder mest som om problemet ligger dér
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. oktober 2017 - 15:01 #7
#6
Jeg er enig! Varme er en af elektronikkomponenternes værste fjender, og det gælder både CPU og GPU, samt at mange andre komponenter heller ikke har godt af for varme omgivelser.