Avatar billede Kenzo Praktikant
11. oktober 2017 - 12:03 Der er 10 kommentarer

Lenovo Thinkpad går i sort

Hej
Jeg har en Lenovo Thinkpad, købt brugt hos et refurbfirma så alderen kendes ikke. Når den starter op kommer de fint lenovo baggrundsskærm frem og jeg kan taste kode, derefter kører den lidt og går så i sort skærm, med en hvid streg der blinker i hjørnet, men den reagere ikke på noget. Jeg har forsøgt at starte den i fejlsikret tilstand, hvilket bare resultere i en sort skærm, hvor der står fejlsikret tilstand i hvert hjørne, samt (Microsoft (R) Windows (R) (Build 7601: Service Pack 1) står øverst midt for og jeg kan stadig ikke gøre noget? Jeg har haft den i ca 3 mdr. og har ikke brugt den meget. Der har intet været sidst jeg arbejdede på den og lukkede den almindeligt ned.
Nogen der kan hjælpe....
Avatar billede Kenzo Praktikant
11. oktober 2017 - 12:11 #1
Tilføjelse: der ligger Win7 professional på pc'en
Avatar billede jalved Ekspert
11. oktober 2017 - 12:23 #2
Prøv lige i første omgang at pille batteriet ud og så start den igen. Nogle gange skal der ikke mere til.

Men du skal nok have gang i noget systemgendannelse.

Jeg er ikke helt stiv i Windows 7, men har du mulighed for at vælge andre ting, når du kommer frem til at kunne starte i fejlsikret tilstand?
Avatar billede Kenzo Praktikant
11. oktober 2017 - 13:11 #3
Det vil jeg prøve.
Ja der er tre forskellige muligheder
Fejlsikret tilstand
Fejlsikret tilstand med netværk
Fejlsikret tilstand med kommandoprompt

Når den står længe nok med sort skærm kommer der en fejlmelding op (dwm.exe - Program fejl), hvor der står en masse talkoder og at refererede hukommelse ved en kode. De krævede data blev ikke skrevet i hukommelsen pga I/O-fejlstatus0x0000185. Klik på OK for at afslutte programmet. Hvilket bringer mig tilbage til den sorte skærm.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. oktober 2017 - 13:13 #4
Avatar billede jalved Ekspert
11. oktober 2017 - 13:23 #5
Hvis du faktisk har en Windows cd, vil jeg også foreslå, du gør som #4.
Avatar billede jalved Ekspert
11. oktober 2017 - 13:31 #6
Er der en blå ThinkVantage-knap på din model?
Avatar billede Kenzo Praktikant
11. oktober 2017 - 13:41 #7
Jeg har haft batteriet ude, hvilket fik den til at køre et reparations program. det endte ud i at den ikke kunne repareres automatisk. Dog kan jeg nu få den til at vise værktøjslinjen på skrivebordet. Jeg kan så bare ikke komme ind i noget af det.???
Det kan da godt være jeg ender med at må have den sendt retur.

Systemgendannelse lyder lidt for "farligt" for n amatør som mig

# Tak for linket, men jeg har ikke nogen Windows dvd, men tak for dit forslag og hjælp.
Avatar billede Kenzo Praktikant
11. oktober 2017 - 13:49 #8
ja der en Thivantage knap
Avatar billede jalved Ekspert
11. oktober 2017 - 13:56 #9
Prøv at kig på denne, måske er du heldig at kunne komme ind i Lenovos reparationsmenu - og at kunne bruge den til at ordne problemet:

https://www.youtube.com/watch?v=wzXl_cHZY7Y

Men hvis du faktisk har garanti endnu på din PC, så er det måske værd at overveje bare at gå til forhandleren.
Avatar billede Kenzo Praktikant
11. oktober 2017 - 14:48 #10
Det virkede desværre heller ikke, den bliver bare mere og mere underlig jo mere jeg prøver. Nu kan jeg ikke logge ind på den. Det må vist blive til en tur til forhandleren.
Tusind tak for jeres hjælpsomhed.