Avatar billede Freaky Novice
15. oktober 2017 - 14:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor reflektere ny fjernsyn mere?

Hej, min mor har et gammelt sony fladskærm med kun 720p og har længe prøvet at overtale hende til at købe et nyt. Vi satte så mit op istedet for hendes som er noget nyere end hendes dog ikke 4K. Men når vi sætter mit i stuen er det som om det reflektere lyset i rummet mere så vi har svært ved at se fjernsyn i dagstimerne? Nu er hun bange for at alle de nye fjernsyn reflektere mere end hendes gamle og jeg har svært ved at mod argumentere det fordi jeg ikke rigtigt ved hvad forskellen er? Håber i kan høre mig klogere
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 15:18 #1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. oktober 2017 - 21:30 #2
Der kan være stor forskel på coating af panelerne i den forskellige modeller - men det er ikke så generelt, at hun kan konkludere at man ikke længere kan få et TV der er til at se på.

I er nød til at tjekke modellerne ud hos en forhandler, hvor der også kan aftales mulighed for en konkret hjemme-test.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. oktober 2017 - 23:17 #3
Hej Freaky!

Ja, man skulle tro at alle moderne tv ikke har problemer med modlys, når de f.eks. kan indstilles til at vise skærmen med meget høj lysstyrke automatisk vha. en sensor eller manuelt. Men nej, sådan er det ikke altid.

Overvej først at flytte tv'et hen et sted, så skærmen vender modsat af vinduer og kraftige lyskilder, som ikke ønskes slukket.

Hvis dette ikke virker, så findes der noget som på engelsk hedder Anti-Glare Screen Protectors. (ved ikke hvad det hedder på dansk) Det er noget der sættes på skærmen så den ikke reflekterer lys.

Forestiller mig at enhver fornuftig tv-forhandler ved noget om det, når tv'et skal købes.
Avatar billede Freaky Novice
15. oktober 2017 - 23:30 #4
Okay tak for alle jeres svar! Det hjalp meget 👍🏼