Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 16:30 Der er 80 kommentarer

CPU 100% og fryser når jeg spiller CS:GO?!

Hej jeg har brug for hjælp!

Når jeg sidder og spiller spillet CS:GO (har kun prøvet med dette spil) så stiger min CPU op på de 85-100 % Den står tit på 100% Og så fryser den bare. Kan dog stadig høre det der sker ING, men kan intet gøre. Andre gange kan skærmene bare gå ud. Den fryser typisk når jeg spiller 5 mod 5 i CS:GO altså competitive. Har sygt på nettet, men har sku ik fundet en løsning :(
Har haft en siden 1. Marts 2016 og nulstillet den fuldstændigt én gang.

Og jeg spiller på en Acer predator G3.

Specs:
Processor    Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz

Video Card    NVIDIA GeForce GTX 960

RAM 8.0 GB

Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 16:40 #1
Har du tjekket dine temperaturer når du spiller?
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 16:42 #2
Kan jeg bruge speecy til det?? Og så bare have det åbent på min anden skærm og holde øje der
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 16:47 #3
Den kører omkring de 50 grader. 40 +
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 16:54 #4
Ok. Hvilken process opdager cpu forbrug?
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 16:59 #5
Mit spil CS:GO kan sagtens forbruge op til de 80% når jeg spiller competitive
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 17:22 #6
Skal lige siges min CPU er fin når spillet ikke er åben og bare er på nettet.
Det bare mærkeligt det når jeg spiller 5 mod 5 det sker. Ved ikke om det fordi der kommer større pres på? :/
Avatar billede jalved Ekspert
15. oktober 2017 - 17:55 #7
Er det et problem, der har været hele tiden eller pludseligt er opstået?

Hjalp det dengang, du nulstillede computeren?

Hvis det er spillet, der forsluger sig på processoren, så kan du måske prøve at geninstallere det og nogle af de elementer, det bruger? Fx hvis det bruger java.
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 17:57 #8
Det skete for første gang her i fredags og nulstillede så lørdag morgen. Og det er ikke hjulpet..
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 18:01 #9
Du skulle nok ikke have nulstillet den, men rullet den en smule tilbage med et systemgendannelses punkt. Min tanke er at problemet er opstået efter en opdatering til Windows. Nu er den rullet helt tilbage og som jalved skriver, så kan det være andre elementer der skal opdateres. Elementer der nu også er forældet på grund af du har nulstillet computeren.
Har du installeret alt der følger med spillet?
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 18:05 #10
Prøv at kigge i Event Viewer. Måske kan den indikere, hvor problemet opstod. Kig efter hændelser for de tidspunkter, hvor fejlen opstår:

http://www.dummies.com/computers/operating-systems/windows-10/how-to-use-event-viewer-in-windows-10/

http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-3128616/windows-event-viewer.html
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 18:08 #11
Jeg har downloadet spillet. Er der andre ting jeg kan gøre nu for eventuelt at opdatere? Har du nogen ide om hvad det kan være jeg skal opdatere?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 18:17 #12
#11 Er ikke gamer desværre så andre der bruger spillet må melde ind :-)
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 18:20 #13
Ok. Vil det hjælpe måske og sende den til reparation i Elgiganten hvor den er købt?
Avatar billede jalved Ekspert
15. oktober 2017 - 18:23 #14
Har det lige som #12 :-) Men tag en tur rundt om de mest oplagte ting - grafikkort, java, flash etc.

Spiller man det igennem en browser? Beklager hvis jeg demonstrerer min uvidenhed om gamerverdenes fornøjelser gennem det spørgsmål. Men såfremt... så sørg for at den også er opdateret eller prøv og skift den med en anden.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 18:26 #15
#13 Hvis din pc ellers fungerer rigtigt vil det ikke afhjælpe dit problem.
Der er ting i dit opsæt der ikke "spiller sammen" og det retter en tur til Elgiganten næppe.
Avatar billede jalved Ekspert
15. oktober 2017 - 18:32 #16
#13 Det kan godt være, Elgiganten kan reparere den. Men hvis du ikke har garanti på den, synes jeg du skal gøre det selv. I al fald i første omgang.

Du kan risikere at problemet kommer igen hurtigt, hvis det fx skyldes en opdatering til Windows - og så er det jo penge lige ud af vinduet.

Nu har du jo nyligt nulstillet windows. Så gå ind på Acers hjemmeside og opdater dine drivere. Du har nok et SNID - og med det finder du de relevante drivere frem. Du kan også få hjælp fra programmet Acer Care Center til at opdatere driverne, som du kan downloade på Acers hjemmeside.

Og når du så har opdateret flash, browser, java etc. Så prøver du at se, om du kan spille igen uden problemer. Kan du det, så sørg for at oprette et genoprettelsespunkt som 220661 foreslår i #9. Så ruller du bare tilbage dertil, hvis problemet opstår igen.
Avatar billede jalved Ekspert
15. oktober 2017 - 18:34 #17
Ok, ja, der var jeg så enig med #15, men lidt langsommere til at få det sagt :-)
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 18:39 #18
Når jeg går ind på Acer Care Center og så ind i Opdater står der " Dit system er opdateret"  Skal jeg selv ind og downloade noget eller?
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 18:40 #19
Hvad hedder de drivere jeg skal hente?
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 18:44 #20
Har garanti ville bare være ærgerligt og vente de uger det tager hvis jeg selv kan fikse det
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 18:46 #21
Har du kigget på #10? Temperaturerne ser ud til at være ok, så den mest sandsynlige skurk er en automatisk opdateret driver til enten soft- eller hardware, du ikke har lagt mærke til. Jeg går ud fra, du ikke selv har foretaget nogen ændringer på computeren, lige før problemet opstod?
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 18:47 #22
Nej skulle ikke mene jeg har gjort nogen ændringer på computeren
Avatar billede jalved Ekspert
15. oktober 2017 - 18:48 #23
Det er svært at svare på, når man ikke har listen. Men fortrinsvis til dit grafikkort.

Log ind med dit SNID-nummer, så skulle du kan få vist de relevante. Men kig dig alligevel for. Du må ikke begynde at opdatere bios uden at være sikker på, det er den rigtige.

Hvis du allerede har geninstalleret spillet og opdateret java og flash, så kan du måske vente med at kigge på de andre ting - og teste om du allerede nu kan spille uden problemer.
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 18:56 #24
#23.

Tillad mig en forsigtig bemærkning: Der er ingen grund til at tænke på opdatering eller bare snakke om BIOS i det her tilfælde. En opdatering af BIOS er kun relevant ifm. installering af ny hardware.
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 18:57 #25
Altså er det muligt for mig og fikse det eller skal den til reparation?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 19:03 #26
#18 Personligt så vil jeg tro mere på deres hjemmeside end på deres preinstallerede program.
Hvad sker der hvis du går ind her og indtaster din pc i søgefeltet?
https://www.acer.com/ac/da/DK/content/drivers
Avatar billede jalved Ekspert
15. oktober 2017 - 19:04 #27
#24 Jeg er helt enig, milter.

Det er kun fordi, der bliver spurgt efter, hvilke drivere, der skal opdateres. Men hvis man logger ind, så får man vist en lang liste over ting, der kan opdateres - drivere og bios-opdateringer blandet. Så jeg nævner bare bios, hvis han nu - fordi det er svært at hitte rede i listen - begynder at opdatere det hele.
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 19:04 #28
#25..

Svaret på det kan vi kun hjælpe dig med, hvis du prøver alle de forslag, der indtil nu er dukket op ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 19:05 #29
Der er 6 stk G3 modeller når man taster, så husk at vælge den rette.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 19:08 #30
Og ja hold dig fra at opdatere på BIOS.
Spillet har kørt med den bios der er nu, så det er ikke der problemet ligger.
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 19:11 #31
Indtastede mit SNID og så fik jeg modellen frem.
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 19:13 #32
@ marcus.

Du skriver i #22: "Nej skulle ikke mene jeg har gjort nogen ændringer på computeren". Hvilke ændringer? Og lavede du dem, før eller efter, problemet opstod?

Har du hævet FPS eller opløsning/resolution?
Avatar billede jalved Ekspert
15. oktober 2017 - 19:16 #33
Nu synes jeg ikke, du skal opgive, før du har prøvet nogle af tingene. Det kan være en meget enkel ting, der bøvler - og som du sagtens selv kan fikse.

Men ender du med at gå til Elgiganten, så behøver det ikke tage to uger. Jeg har fået repareret min laptop igennem dem på et tidspunkt via garanti, det tog en uges tid - og du er opdateret konstant om, hvor langt i processen den er.

Får du den hjem derfra og den virker igen, så lav et gendannelsespunkt med det samme. Hvis det samme nu skulle hænde...
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 19:17 #34
Sorry, ignorer mit indlæg #32. Jeg tolkede dine ord forkert.
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 19:21 #35
Milter har ikke ændret på noget. Har kun nulstillet den efter jeg stødte på problemet for at se om det hjalp. Og det gjorde det ikke.

Jalved ved bare ikke helt hvordan. I er kommet med en masse ting jeg burde prøve og det er super lækkert, men bare så i ved det så ligeså snart jeg tabber ud af spillet så går min CPU procent ned? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 19:26 #36
Opdater din Windows til den ikke ikke kan finde flere opdateringer gennem Windows update
Prøv herefter at tjekke om de drivere der er på computeren stemmer overens med dem du har installeret gennem din enhedshåndtering. Er de ældre på computeren så opdater den gemmen hjemmesiden der er linket til.
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 19:29 #37
Gør man bare det inde på Windows hjemmeside eller?
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 19:31 #38
Eller windows hjemmeside.. Hvordan opdatere jeg det?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 19:31 #39
Nej. Du skal i start-indstillinger-opdatering og sikkerhed for at tjekke hvor langt den er med at opdatere.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 19:32 #40
Her kan du se om den er opdateret. Er du i tvivl så tryk på "søg på opdateringer"
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 19:34 #41
Er den i gang med at opdatere samtidigt med at du spiller vil den jo også bruge flere resurser. Derfor skal du have systemet helt på plads først.
Avatar billede jalved Ekspert
15. oktober 2017 - 19:37 #42
Nu har jeg forsøgt at google dit problem. Det er vist ret gennemgående at spillet kan give kvaler med CPU'en.

Folk skriver, at de har fundet løsninger på flere måder - ved at nedsætte framerate, opdatere bios, deaktivere virusscanner, deaktivere automatisk windows-opdatering etc.

Fordi det bliver bedre af, at du tabber ud af spillet, betyder det ikke at det er selve spillet det er galt med. Sandsynligheden er mere som #15 siger, at der er nogle ting der ikke "spiller sammen".

Der er derfor, vi foreslår mange forskellige ting. Det eneste, du kan gøre, er at prøve dig lidt frem og udelukke tingene efterhånden.
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 19:38 #43
"Din enhed er opdateret. Senest kontrolleret: i dag 19:37"
Ser det rigtigt ud?
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 19:50 #44
#35.

Bruger du Steam? Steam kan af og til give problemer med CPU-brug. Se linket herunder:
https://goo.gl/8S91VB

Som jeg tidligere har foreslået, prøv Event Viewer. Der er ikke nogen garanti for, vi kommer en løsning nærmere med det, men hvorfor ikke prøve det, når det nu er gratis :-)

Windows 10 er helt sikkert et godt system, men Microsofts insisteren på at opdatere både soft-og hardware automatisk uden brugerens specifikke accept af hver enkelt opdatering, har, efter min mening, skabt lige så mange eller flere problemer end de tidligere procedurer. Min filosofi på det punkt er, som englænderne udtrykker det: "If it ain't broke, don't fix it"

Og, måske ligger problemet et helt andet sted :-)
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 19:59 #45
Forstår bare ikke hvordan jeg bruger Event viewer?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 20:03 #46
#43 jep :-)
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 20:05 #47
Er altså forivret. Skal jeg prøve Event viewer som jeg ikke ved hvordan fungere eller skal jeg opdatere nogle drivere eller give op og sende den ind :/
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 20:13 #48
#45.

Klik på linkene i indlæg #10 og følg dem trin for trin. Hvis du har problemer med det engelske, så kig på linket herunder, hvis du bruger Chrome som din browser. Hvis du bruger Firefox, så er det næste link. Hvis du bruger Microsoft Edge, så er det sidste link.

https://support.google.com/chrome/answer/173424?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=da

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/google-translator-for-firefox/

https://www.microsoft.com/da-dk/store/p/translator-for-microsoft-edge/9nblggh4n4n3

Som tidligere sagt, der er ingen garanti for en løsning af dit problem, men ... :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 20:24 #49
#45 i logbog (event viewer) er der  under "Windows logger" 5 faner.
De 4 fra toppen er de vigtigste.
Er der problemer med et eller andet er der ud for punktet et rødt udråbstegn.
Man kan sagtens have en velfungerende pc med enkelte udråbstegn. Det kan være at systemet ikke kan finde en server til et eller andet der skal opdateres. men det er normalt ikke noget der behøver at påvirke ydelse på computeren.
Prøv at kigge lidt og fortæl evt om en gennemgående fejl som der er mange af.
Og i hvilken kategori den ligger i (Program-Sikkerhed-System-Installation)
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 21:14 #50
@ Marcus.

Ja, at forsøge fejlfinding på en computer med et problem som dit, og som tidligere har fungeret fint, kan være en meget kompliceret affære. Men, den bedste fremgangsmåde er efter min mening altid den her:

1: Hvis skærmen med en fejlmelding fortæller noget om, hvor fejlen opstod, så Google den.

2: Hvis der ingen fejlmelding er, så spørg dig selv: Hvilke ændringer har jeg selv eller systemet (Microsoft?) lavet, lige før fejlen opstod? Kig i Event Viewer for at se, om den kan give nogle ideer til, hvor problemet ligger.

3:  Hvis du ikke mener, du selv har lavet nogen ændringer, så er der stor sandsynlighed for, at andre (Microsoft?) har lavet et eller andet.

4: Første forsøg på at fixe problemet bør altid være at systemgendanne computeren til et tidspunkt, lige før problemet opstod via Windows' eget program. Kilik på punktet: "Din pc fungerer ikke, som den skal, og du har for nylig ..." i linket herunder:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options

5: Hvis intet af det hjælper, så kig på temperaturer på CPU og GPU. Begge punkter er vist blevet dækket i tråden her.

Som sagt, fejlsøgning på en computer kan være en ret kompliceret affære, men Acers egen fremgangsmåde vil helt sikkert bruge de samme metoder, vi her har foreslået. Hvis din computer stadig er dækket af garantien, vil du måske ende med en maskine, som ser ud, som da du købte den.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 21:18 #51
Jeg er enig i dine betragtninger milter.
Håber blot at Marcus vil komme i mål med de ting vi har kommet med :-)
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 21:40 #52
Jeg bliver spurgt om jeg vil udføre og jeg kan ikke annullere den undervejs? Skal jeg udføre
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 21:51 #53
#52.
Du skriver: "Jeg bliver spurgt om jeg vil udføre og jeg kan ikke annullere den undervejs? Skal jeg udføre"

Hvad bliver du bedt om at udføre?
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 21:57 #54
Hvis du går ind under Gendan fra et synslemgendannetsespunkt, så kommer der en guide frem. Og det nok noget med den spoler tilbage i tiden på min PC

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 22:00 #55
"Denne indstilling får din pc tilbage til et tidligere tidspunkt, der kaldes et systemgendannelsespunkt. Gendannelsespunkter genereres, når du installerer en ny app, driver eller Windows-opdatering, og når du opretter et gendannelsespunkt manuelt. En gendannelse påvirker ikke dine personlige filer, men den vil fjerne apps, drivere og opdateringer, der er installeret, efter gendannelsespunktet blev oprettet.
"
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2017 - 22:39 #56
#55.

Netop. Hvis du ikke har prøvet det tidligere, så prøv det nu :-)
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 22:45 #57
Men sletter den så nogen ting på min pc ellerrr?  :) Ved du hvad den gør den "instilling"
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 22:57 #58
#57. Den ruller din pc tilbage til den tilstand den havde på gendannelses punktet. Dine personlige filer røres ikke.
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 22:59 #59
Ok så det skader ikke pc'en eller mine filer på nogen måde? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 23:06 #60
Overhoved ikke :-)
Avatar billede Marcus Novice
15. oktober 2017 - 23:07 #61
Så gør jeg det :) Håber det virker
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 23:08 #62
Det håber vi da også for dig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 23:10 #63
Hvis det løser dit problem, så vælg venligst #50 som dit løsnings forslag. Det er en god guide til at gå efter ved lige præsis din fejl :-)
Avatar billede Marcus Novice
16. oktober 2017 - 00:21 #64
Det løste desvære ikke problemet. Den gik også kun tilbage til den 13-10-2017. Som er den dag jeg nulstillede den :( Men tror du det hjælper hvis jeg sender den til elgiganten? Har garanti :-9
Avatar billede milter Ekspert
16. oktober 2017 - 01:46 #65
#64.

Hvis du ikke kan finde nogle gendannelsepunkter før 13-10-2017, så er løbet nok kørt, dvs. du må kontakte Elgiganten, hvis du ikke selv har lavet nogen CD/DVD til genskabelse af indstilligerne på din computer. Jeg har selv tidligere haft en Acer bærbar, som min yngste søn nu på syvende år stadig bruger som studiecomputer. Det siger lidt om både hans studieplaner og computeres levetid :-)

Jeg går ud fra, at Acer stadig som dengang tilbyder oprettelse af en gendannelsesskive på DVD eller andet medie ved den indledende start af computeren. Hvis ikke, du har en sådan, er det nok hurtigst at kontakte Elgiganten.

En anden mulighed kan være først at prøve at afinstallere alt ifm.  din CS-GO, herunder eventuel Steam. Derefter skal det hele selvfølgelig geninstalleres, og du skal genetablere dine CS-GO og Steam-konti.

Men, før du gør det, skulle du måske kigge på indstillingerne i din CS-GO. Hvad er de mht. FPS og opløsning/resolution?

https://goo.gl/zWgs3c
https://goo.gl/U3GAAN
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 12:35 #66
Tag en dyb indånding og læs tråden igennem igen :-)

Prøv evt. nogle af milters forslag, hvis du har mod på det - men ellers så gå bare til Elgiganten, hvis du har garanti. Du har i al fald gjort, hvad du kunne nu.

Måske kan du ringe til Acer og få tilsendt gendannelsesskiverne gratis, hvis du forklarer problemet. Har selv fået tilsendt dem til min Acer. Så har du dem til en anden gang. Held og lykke med det.
Avatar billede Marcus Novice
16. oktober 2017 - 13:14 #67
PGA jeg gendannede den i går, er mit windows ikke aktiveret og kan åbenbart ikke aktivere det lige nu?
Avatar billede Marcus Novice
16. oktober 2017 - 13:15 #68
Fejlkode:0xc004f034
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 13:24 #69
Så vidt jeg har forstået, så kan en Windows 10, der tidligere har været aktiveret altid aktiveres igen. Så vær ikke bekymret.

Kan du låne en laptop eller pc af nogle andre i nogle dage? Så gør det.

Og ring til Acer i dag og bed om nogle gendanneles- dvd'er - så du har dem - og kontakt Elgiganten for at få ordnet din maskine på garantien.

Hvis Elgiganten af en eller anden grund ikke vil dække reparationen på garantien, så spørg igen på Eksperten. Så skal der nok være nogen, der guider der fra start til slut - men lige nu  synes jeg, du har kæmpet nok med den :-)
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 13:28 #70
#68 Evt.:

Fix Error code 0xC004F034 While Activating Windows 10

https://www.youtube.com/watch?v=y0S9dBpkPPo
Avatar billede Marcus Novice
16. oktober 2017 - 13:29 #71
Skal jeg bare bede om nogle gendannelses- dvd'er? Det ikke nogen specifikke nogle eller?
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 13:34 #72
Du ringer til deres support og siger, du har problemer med din PC, men ikke har noget gendannelsesmedie og derfor vil høre, om de ikke vil sende dig nogen, så du kan redde din computer.

Så beder de om oplysningerne om din PC, SNI-nummer og måske også, hvor du har købt den.

https://www.acer.com/ac/da/DK/content/service-contact
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 13:34 #73
SNI=SNID
Avatar billede Marcus Novice
16. oktober 2017 - 13:39 #74
Ok og er det for at få windows tilbage? Søgte lige efter opdateringer for Windows, og der kom nogle. Den er igang med at forberede installationen af opdateringerne. Ved ikke om jeg får mit windows tilbage PGA det?
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 13:59 #75
Det er for, at du kan reparere din Windows-installation fremover - eller vælge at geninstallere den helt.

Jeg mener også, du får en DVD med drivere specifikt til din PC.

Hvis du kan finde opdateringer til din Windows, så har du nok stadig din Windows :-)

Ring til Elgiganten og Acer og se, om ikke de gerne vil hjælpe dig med at får det fikset :-)
Avatar billede Marcus Novice
16. oktober 2017 - 14:02 #76
Tror du denne video vil hjælpe? Altså det er windows jeg ikke kan aktivere, har det nok stadig.
Den siger " Vi kan ikke aktivere Windows på denne enhed lige nu. Du kan ptøve at aktivere Windows igen senere eller gå til store for at købe en ægte version af Windows. Fejlkode 0xc004f034<3

https://www.youtube.com/watch?v=GrvVFeiGILk
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 14:20 #77
Hej Marcus.

Kan du ikke låne en pc af en anden nogle dage?

Synes du skal kontakte Acer og Elgiganten, hvis du stadig har garanti, så ordner de det for dig i løbet af en uges tid. Og du slipper for at sidde og bøvle med det.

De er kun interesserede i at hjælpe dig og at du får en god oplevelse ud af det.

Når du så har din laptop tilbage, sørger du for at lave et gendannelsespunkt som det første. Så kan du rulle tilbage til det meget enkelt, hvis du skulle få nogle problemer med din PC igen.
Avatar billede Marcus Novice
16. oktober 2017 - 14:22 #78
Den bliver ihvertfald sendt til elgiganten i dag og så ser jeg om de kan hjælpe med CPU problemerne og Windows :)

Mange tak for jeres tid og for i gad og hjælpe!!! :D
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 14:24 #79
Det kan de helt sikkert. Håber, det er dækket af garantien.

Skriv meget gerne tilbage, hvordan det gik :-)
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 14:24 #80
Og godt kæmpet :-)