Avatar billede Novice-1 Seniormester
16. oktober 2017 - 14:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Digit post/ eboks --google mail -sender/ modtager på nettet (Firefox)

hej
      Sender og modtager post  via  gmail via browser, Firefox  -ude på nettet
indimellem modtager jeg digital post  via borger & eboks.
og jeg ville meget gerne kunne svare på den vigtigste post med samme sikkerhed/ gennem eboks

lader det sig gøre og hvordan

jeg har overvejet at jeg ville have min gmail post  synligt hjem på pc i thunderbird
men frygter at miste post ved en sådan manøvre!!! -

Og ville det være lettere at håndtere digital post i gmail hvis jeg fik posten hjem gennem eet mailprogram
med risiko for at miste posten den dag min pc så går ned om nogle år

på forhånd tak!!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. oktober 2017 - 14:43 #1
Du kan ikke indlejre eBoks i dit lokale mailprogram, da hele ideen i det jo netop er sikkerhed og sammenkoblingen med nemID.
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 14:50 #2
Jeg har ikke selv benyttet det, men mener du kan svare via e-Boks til de offentlige myndigheder, du har brug for at kontakte.
Avatar billede wjens Guru
16. oktober 2017 - 15:44 #3
Jeg kan bekræfte #2, e-boks giver mulighed for at skrive til afsendere. Det går afsted som "sikker post", hvor modtageren har en sikkerhed for hvem afsender er.