Avatar billede Memme Novice
16. oktober 2017 - 14:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5

Hej.

Jeg er stødt på et problem jeg aldrig har prøvet før.

Når jeg skal bogføre min indtastede kassekladde og vil checke kladden som det første dukker der et vindue frem hvor der står udskrift til excel, som om jeg er ved at ville udskrive noget til excel... siger jeg ok forsvinder den bare igen og der sker ikke mere.

Går jeg så over og siger bogfør kommer samme vindue frem igen og trykke jeg ok forsvinder det igen, - men intet bliver bogført...?

Hvad har jeg fået oprettet forkert mon eller hvad går galt...
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2017 - 15:01 #1
Winfinans bruger OLEDB til database kommunikation.
C5 er også et DOS program, og hvis den ligeledes skal bruge OLEDB for at lave noget, der har med excell at gøre, så skal du måske sætte noget op i OLEDB.

ergo, er OLEDB ikke til stede, kan den ikke bogføre noget.

har du mulighed for at gemme dine regnskaber, og installere C5 om ?
Avatar billede Memme Novice
16. oktober 2017 - 15:05 #2
Det har gået helt fint uden problemer før. Så tror umiddelbart ikke det er det der driller. Jeg har blot her (som mange gange før) oprettet et nyt regnskab til en nyoprettet kunde. Går så i gang med indtastningen og opdager så ført at der er et problem nu da jeg vil bogføre.
Avatar billede blacks Mester
16. oktober 2017 - 15:10 #3
Kan det tænkes at der er en fejl i kladden, og det er denne fejl den forsøger at udskrive, og du så har fået Excel sat op til standard printer?
Avatar billede illemann Novice
16. oktober 2017 - 15:15 #4
Blacks er inde på det rigtige.
Tjek først i C5 under MENULINIE øverst c5/printeropsætning.