Avatar billede Victor Hummels Praktikant
16. oktober 2017 - 22:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trusel?/mangel på svar...

Hej.

Ville høre vad der kunne ske hvis en anden har ens ip og truer med at hacke/lægge den op på hacker forums...

Tak på forhånd :)
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 22:52 #1
Jeg vil mene, at din ip-adresse er beskyttet af Persondataloven. Dvs. at hvis nogen offentliggør den mod din vilje, kan du i princippet melde dem til politiet.

Jeg mener dog ikke, du skal være bekymret. Der ligger nok mere interessante oplysninger på de forums end lige din ip-adresse. Men at det kan  føles både grænseoverskridende og ubehageligt, kan jeg godt forstå.

Hvordan har du rodet dig ind i sådan en historie?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. oktober 2017 - 22:52 #2
Det kommer vist helt an på hvilket niveau vi er på.

Hvis nogen offentliggør min IP, er jeg ret ligeglad - og nok begrænset hvad nogen ville få ud af at forsøge at hacke den...

Er det en kendt hjemmeside, er det jo heller ikke noget problem at skaffe IP´en - det er blot at slå den op, eller pinge hjemmesiden. Men igen - hvad vil nogen få ud af det?

Noget helt andet er hvis nogen bevidst vil forsøge at hacke eller nedlægge en hjemmeside/server, der bruges til noget seriøst, og derfor skal være tilgængelig 24/7. Men så er vi ovre i en politianmeldelse...

Så sagt på en anden måde - den beskrivelse du har af situationen lyder mere som nogen der vil hænge dit telefonnummer op i brugsen - det sker der ikke så meget ved...
17. oktober 2017 - 08:42 #3
Hvis det er et seriøst problem kan du melde dem men normalt er det bare nogle snotunger der tror de er noget
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:36 #4
installer malwarebytes.org - så kan han ikke hacke en skid, og du kan se hver gang de forsøger
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:38 #5
og hvis du ved hvem der hacker så kontakt din udbyder, de har beviset, og så giver du det til politiet

der sker ikke en skid, og dine venner kan ikke hacke en skid. det er bare en trussel af nogen der ikke aner en pind om at hacke. hvis de ved noget, så havde de bare smadret din pc :)

dem som truer kan ingenting :)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:40 #6
der findes et program der hedder wireshark, det er gratis.
det kan optage nettrafik, så du kan analysere den for at løse problemer, eller sniffe andre folks trafik, så du kan se hvad de laver (hacke).

hvis du optager din trafik med wireshark hele tiden, så kan du selv samle beviser på hackerne.

som jeg sagde: der sker ikek noget, dine venner kan ikke en skid
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:41 #7
det er ligemegt at andre har din ip adresse: ALLE netpakker du sender har din adresse indeni, så routeren ved hvem afsender er, eller får modtageren bare alle mulige tilfældige pakker fra helel verden .)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:43 #8
prøv at lege med denne hjemmeside, og begynd at lære noget
https://www.yougetsignal.com

prøv at se om du kan slå din dumme ven op, som truede dig :)