Avatar billede Smølf Novice
17. oktober 2017 - 16:33 Der er 8 kommentarer

Delphi 6

Hej, er der nogen som ved hvor jeg kan finde programmeringsværktøjet Delphi 6?  Jeg kunne godt tænke mig at dykke lidt ned i det ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2017 - 16:50 #1
Delphi 6 er et kommercielt produkt fra 2001.

Bedste mulighed maa vaere at koebe en brugt CD + licens. Maaske Ebay eller lignende.
Avatar billede Smølf Novice
17. oktober 2017 - 17:35 #2
Tak Arne,  det vil jeg prøve ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2017 - 18:09 #3
Er der nogen speciel grund til at du vil have fat i en saa specifik og gammel version?

Der findes et open source alternativ: Lazarus IDE med FPC compiler.

Hvis "Delphi lignende" er godt nok, saa er det et glimrende alternativ.
Avatar billede Smølf Novice
17. oktober 2017 - 19:10 #4
Årsagen er, at jeg har et regnskabsprogram, som er programmeret i Delphi 6, og da jeg ikke kender en dyt til programsproget, så ville jeg starte fra Zero og lære det ;-)
Avatar billede Smølf Novice
17. oktober 2017 - 19:11 #5
Skal lige siges, at jeg er ejer af regnskabsprogrammet, og så kunne det jo være rart, bare at kunne gennemskue dele af det ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2017 - 03:59 #6
Hvad har du helt praecist?

Binary af det program og source koden til det program men ikke Delphi?
Avatar billede Smølf Novice
18. oktober 2017 - 05:59 #7
Jo, jeg har hele programpakken, men på en bærbar med hele koden til mit regnskabsprogram.
Jeg ville bare gerne have det på en anden bærbar til afprøvning, så jeg ikke smadrer koden i den originale.
Du kan nok høre, at jeg er helt på bar bund ;-0
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2017 - 01:11 #8
Saa du har Delphi 6 med source koden til dit program paa en PC men vil gerne have det hele inklusive en legal kopi af Delphi 6 paa en anden PC?