Avatar billede sarasg Praktikant
17. oktober 2017 - 18:20 Der er 5 kommentarer

Sprit nye HP pavilion "knurrer"

Jeg købte en ny HP Pavilion (HP14BF081no) igår. Mens jeg har brugt den til alm. notetagning idag, siger den "knurre" lyde. Når jeg flytter computeren stiger lyden i takt med bevægelsen.

Jeg lagde ikke mærke til lyden i butikken, men den er nu generende høj.
Det var deres udstillingsmodel, da det var den sidste de havde tilbage. Den blev resat så repæsentationsvideo mm., der kørte i lup, blev fjernet. Kan det have skadet computeren/harddisken, at den blev restartet? Eller er det mon blæseren, der er dårlig?
Bør jeg blot tage tilbage til butikken og klage?

Hilsen Sara
Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 18:43 #1
Det lyder som noget med blæseren.

Jeg tror ikke, det har skadet computeren at blive resat, men måske kan der være nogle drivere på computerens hjemmeside, som er mere opdaterede end, dem du har - sådan at blæseren måske slapper mere af, hvis du får dem installeret. Eller der kan være kommet lidt støv ind i den.

Jeg synes, du skal gå ned i butikken og sige, du føler, det er et problem. Og hvis ikke de vil ordne det, så overvej, om du føler, det er så stort et problem, at du hellere vil finde en anden pc.

Der er ingen grund til at have en laptop, hvor man bliver irriteret over dens lyde - mange af dem der findes i dag er ret lydløse.
Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 19:02 #2
Hvis du har fået et særligt godt tilbud og derfor kvier dig lidt ved at aflevere den retur, så vil du med lidt tålmodighed finde et tilbud der er lige så godt.

Der kommer tilbud hele tiden. Om en måned går det amok med black friday fx.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 19:23 #3
Efter min mening skal man aldrig købe en udstillings model, det er det samme som at købe brugt. Og når man køber brugt, ved man aldrig hvad man får.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:14 #4
det er sikkert blæseren.
gå ind og bed om at få den skiftet.

hvis den så stadig knurrer, så er en harddisk defekt
Avatar billede sarasg Praktikant
18. oktober 2017 - 22:03 #5
Det var en deffekt harddisk, så computeren er taget retur. Tak for de gode bud :)