Avatar billede Tobias8700 Praktikant
19. oktober 2017 - 18:33 Der er 7 kommentarer

USB 3.0 Driver problem

Hey, jeg har stadig et problem med at bruge USB 3.0 enheder på min Aspire VN7-791
Når jeg bruger en USB 3.0 enhed forbindes den som USB 2.0 selvom jeg bruger den blå highspeed port..

Jeg har forsøgt:
-At installere den seneste chipset driver fra acers support side.
-At opdatere gennem windows update.
-At opdatere gennem 3rd party driver update programmer.
-At bruge andre kabler og enheder.
Intet af det ovenstående har virket...

Intel(r) USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft) og USB-rodhub (USB 3.0) vises under USB-controllere.

Jeg kunne forestille mig at det er den ovenstående drivere der er noget i vejen med men når jeg forsøger at installere den fra intel support modtager jeg denne fejl:
Dette system opfylder ikke mindstekravene til installationen af softwaren.
Har også prøvet at køre installations som adminstrator og på andre kompatibilitetstilstande men uden held..

Håber virkelig at der er nogen af jer der ved hvad man kunne gøre.
Tusind tak.
Avatar billede Tobias8700 Praktikant
19. oktober 2017 - 18:38 #1
Jeg installere den korrekte driver som hedder: Intel® USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver for Intel® 8/9/100 Series and Intel® C220/C610 Chipset Family
Avatar billede jalved Ekspert
19. oktober 2017 - 20:54 #2
Prøv evt. at kontakte Acers support.

Måske har du også stadig garanti på den?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2017 - 21:23 #3
Ved ikke om det hjælper, men du kunne prøve at køre på en strøm plan der yder mere end den balancerede der er standard. Jeg har på en enkelt pc fået en bedre ydeevne ved at justere der. Jeg havde problemer med streaming og lyd blandt andet.
Avatar billede milter Ekspert
19. oktober 2017 - 22:10 #4
Er du sikker på, de kabler, du har prøvet, er USB 3.0-kabler?
Avatar billede Tobias8700 Praktikant
20. oktober 2017 - 22:02 #5
jalved: Jeg er næsten sikker på at garantien er udløbet efter som jeg købte den i 2015.
Men overvejer at skrive ind til dem og se om de kan hjælpe.

milter: Ja kablerne jeg har prøvet med er 100% usb-c kabler

220661: Har prøvet at skifte lidt på indstillingerne for strømstyringsplanen det gjorde heller ikke andet forskel
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 00:41 #6
Det lyder som om, du har været hele vejen rundt. Men også som om, det er et driver-problem.

Har du været logget ind med dit SNID-nummer - så du får vist de rette drivere til din pc på Acers hjemmeside?

Acer har et program, der hedder Acer Care Center - kan hentes på deres hjemmeside - hvor mange brugbare oplysninger, du kan få ud af det, ved jeg ikke. Men det giver en masse oplysninger om dit system og om driverne, det er vel værd at prøve.

Hvis du kontakter dem, kan det nogle gange være mere givende at ringe end at skrive. Så får du svar med det samme.
Avatar billede posten Ekspert
21. oktober 2017 - 01:43 #7
nu skal du være klar over at de kabler du bruger i det ene usb stik jo er blåt og kan ikke bruges i de 2 andre der er usb 2 så derfor vil jeg være 100% sikker på de kabler jeg vil bruge er usb 3 og ikke 2 for så er det jo lige meget med hvad driver du bruger på dit ene usb 3 stik