Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 13:46 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 Fall Creator Update

Startede opdateringen i går eftermiddag. Opdateringen gik i gang, men stoppede ved "forbereder installationen af opdateringer 64%". Siden er den kun flyttet til 65%. Hvad sker der - eller hvorfor sker der ikke noget?
Det er en Asus bærbar, men jeg har sat et kabel til og jeg downloader fra yousee med 115 Mbit, så problemet er ikke der.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. oktober 2017 - 13:50 #1
Hvis den "Forbereder installation" er den færdig med selve downloaden - så er den netop ved at gøre klar til at lave ændringer i systemet.
Du har ikke forsøgt med en genstart?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 13:57 #2
Jo jeg prøvede en genstart i går aftes. Der skete så ikke noget i lang tid, hvorefter installationen kravlede op til 64% igen. Computeren har så stået i dvale i nat, og nu i dag er den så kommet op på 65%. En opdatering skulle vel tage flere dage?
Jeg prøver en genstart til.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. oktober 2017 - 14:00 #3
Min egen var ret udramatisk. Jeg mener at den var igennem 2 genstarter, og selvfølgelig tager så stor en opdatering tid, men det der lyder da helt sort.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 14:02 #4
Ps. Jeg bruger ikke computeren til andet, så den får al saft og kraft, til den installering.
Avatar billede INK Ekspert
20. oktober 2017 - 14:04 #5
Min gamle Lenovo (oprindelig Windows7) brokkede sig også lidt ved opdatering. Foretog så en ren ny installation, der forløb smertefrit.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 14:05 #6
Jeg har genstartet, og nu står der "Henter opdateringer 0%"
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 14:08 #7
#5 Det er en ret ny Asus født med Windows 10. Det skulle da nødig komme til en nyinstallation allerede, og den kører eller fint.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2017 - 14:19 #8
prøv at køre en Reparation.
https://ibb.co/isBFVm
ellers download til et USB Stik og kør derfra jeg har lavet 4 opdateringer i dag ved hjælp fra USB
Avatar billede jalved Ekspert
20. oktober 2017 - 14:19 #9
#3 Hvor lang tid skal man regne med det tager, hvis det forløber udramatisk?

(og nettet har en ok hastighed)
Avatar billede falster Ekspert
20. oktober 2017 - 14:44 #10
Her med en små to år gammel Lenovo G50 vel 30-40 minutter alt i alt på wi-fi til en fiberforbindelse - omkring midnat onsdag/torsdag.
Avatar billede jalved Ekspert
20. oktober 2017 - 14:57 #11
#10 Det lyder da rimeligt overskueligt. Tak for feedback.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 15:08 #12
#8 Du havde ret i, at der var fejl. Jeg kunne godt nok ikke se løsningen på dit link,
men det fik mig til søge på Windows 10 fejlsøgnings værktøj, og der blev fundet flere fejl. Forberedelsen er allerede færdig og selve installation er nu i gang.
Tak skal du have:-)
Lægger er link, hvis andre har brug for det:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027322/windows-windows-update-troubleshooter
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2017 - 15:10 #13
Acer Extensa 5235 sat i gang 13.45 lige færdig
https://ibb.co/c8e5wR
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2017 - 15:16 #14
wu170509 direkte download
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 15:24 #15
#13+14 Ja det er jo fint. Jeg vil bruge linket hvis noget går galt.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. oktober 2017 - 16:01 #16
# 12 Jeg Takker også for denne. Hos meg oppdaterte jeg 3 maskiner det tok godt 1 time på hver ingen problem.
God helg Dere.
Arne.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 17:26 #17
Dårligt nyt. Det lort kører i ring. Nu kører den igen "forbereder installation 64%"
Jeg har i flere år kørt Windows 8.1 på min stationære, og gør det stadig, helt uden problemer. Men jeg har haft flere problemer med Windows 10, og det fremgår, her på E at mange andre har problemer med den version. Så W10 er ikke den bedste version. Jeg ville ønske, at jeg kunne installere W8.1, den det kan jeg vel ikke, når computeren er født med W10?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2017 - 18:00 #18
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 18:16 #19
#18 Den har jeg allerede taget ned fra Dit link. Lige nu kører jeg genoprettelse.
Kikser det kører jeg fra USB.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 22:02 #20
Jeg har lavet en genoprettelse. Det lykkedes tilsyneladende. Jeg kom ind og lavede en opdatering, som også gik i gang. Så genstartede windows, hvorefter jeg blev lukket ude med krav om et password, som jeg ikke har nogen anelse om. Jeg bruger aldrig password til windows.😒😒😒
Avatar billede INK Ekspert
20. oktober 2017 - 22:15 #21
Du har forhåbentlig backup af alle filer, så nu er der så mulighed for en ny ren installation uden crapware. Bøvlet, men så er it jo ofte.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 22:26 #22
Ja jeg har backup, og jeg har lige klaret password problemet.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2017 - 00:27 #23
Løsningen var genoprettelse -Øv! Stort arbejde.😣

Tak til alle deltagere 😊
Avatar billede 450025 Ekspert
21. oktober 2017 - 01:45 #24
Valby1 Gratulere ser du er i mål nå. Hva skulle vi gjort uten #21 ink du det skriver det ble lidt jobb ok men vert det.

8.1 har jeg selv kjørt en god stund men nå er det Historie, for deg også tror jeg og så vil jeg korrigere deg Win10 er den beste til nå, det tar lidt tid å det får du leva med, du vil garantert ikke angre på dette.

God helg til deg og alle dem andre som har stilt opp for deg.

Arne.
Avatar billede posten Ekspert
21. oktober 2017 - 01:51 #25
løsningen kan være at dvale/slumre slås fra har lige opdateret en lenovo 320 tilmin far hvor jeg fra starten havde slået dem fra den var klar til brug da jeg kom dagen efter og kiggede efter flere opdateringer uden held så den var klar til brug
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2017 - 01:54 #26
Jeg har 8.1 på min stationære, men den opgraderer jeg ikke. Den har fungeret fint i flere år nu. Og jeg ville gerne have haft den på den bærbare også.
Men Ok der er vel nogen som her mere brug for 10 end jeg.
Og i lige måde tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2017 - 01:58 #27
#25 Ok men det var ikke løsningen for mig. Opdateringen blev hentet ned,
det var installationen som fejlede :-)