Avatar billede Djordje Praktikant
20. oktober 2017 - 23:08 Der er 11 kommentarer

Problemer med opstart

Hej forum.
Lige kommet hjem efter 1 måned, hvor min pc har stået unplugged.
Nu hvor jeg prøver at starte den, så tænde den, men den får hverken skærmbillede eller strøm til tastatur og mus.
Skal den måske stå tænd og "varme op" eller tror i der skal er noget handywork til?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2017 - 23:46 #1
Prøv at fjerne strømmen fra den og hold start knap nede i ca 30 sek. Monter strøm igen og prøv at starte op
Avatar billede Djordje Praktikant
21. oktober 2017 - 00:00 #2
Skete der Intet ved :(
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 00:14 #3
Er det en bærbar? Prøv som #1 siger, men fjern batteriet først også.
Avatar billede Djordje Praktikant
21. oktober 2017 - 00:19 #4
Det er en stationær :)
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 00:25 #5
jeg voerså, du skrev mus...

Har den stået koldt, mens den har været slukket? Kunne være noget fugt.

Prøv evt. at koble skræm og tastatur fra og start uden - og så plug tingene ind efter den er tændt og styreprogrammet må være startet op. Det hjælper sikkert ikke, men nogle gange skal computeren bare have noget andet at tænke på - og så kan selv små ting gøre en forskel.
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 00:26 #6
Går ud fra skærm, tastatur og mus sidder i forskellige stik allesammen?
Avatar billede Djordje Praktikant
21. oktober 2017 - 00:32 #7
Ja det gør de, skærmen er tændt, Men intet billede, og ingen strøm til alt andet udstyr.
Men skal prøve det du sagde jalved, men hvis det er fugt, hvad så?
Avatar billede Djordje Praktikant
21. oktober 2017 - 00:41 #8
Har prøvet, skete heller ikke noget :(
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 00:46 #9
Æv... Kan du høre at harddisken kører?
Avatar billede Djordje Praktikant
21. oktober 2017 - 00:51 #10
Hmm, min computer er meget stille generelt, men kan hører blæseren lidt, og alt lys inde i computeren er tændt
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2017 - 08:33 #11
Har du flere steder hvor du kan montere skærmen? Har den både intern og ekstern grafik, skal stik til skærm monteres i det eksterne kort (indstiks kort PCI)