Avatar billede Sbh7600 Juniormester
21. oktober 2017 - 17:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fullrate og egen router

Hej

Hvordan kan jeg sætte min egen router op som en slags accesspoint?

Pga. Jeg vil have dette gjort er at vores udbyders router sidder en meget alsidig sted med nogle vægge. Og derfor vil jeg have en op inde i stuen så vi kan få en bedre Wi-Fi signal i huset.

Jeg har prøvet med at slå DHCP server fra i min egen router som support have sagt jeg kunne gøre. Men jeg kunne ikke få en ip adresse ud til min egen router.

Så er der nogen der kan hjælpe mig?

Gerne en step-by-step guide??
Avatar billede INK Ekspert
21. oktober 2017 - 17:45 #1
Prøv at kikke på dette link, samt diverse gamle tråde om samme emne.
https://www.it-blogger.dk/lav-router-om-til-access-point/
Avatar billede Sbh7600 Juniormester
21. oktober 2017 - 18:05 #2
Mange tak.

Har fået hul igennem nu ved at sætte stikket over i et LAN PORT OG ikke i den gule port men skal jeg stadig konfigurere op adresser som der skrives om.
Avatar billede INK Ekspert
21. oktober 2017 - 19:20 #3
Du kan muligvis få det til at virke uden at have en fast ip-adresse for dit nye access point (omstillet router). Men det er bedst, at den har en fast ip-adresse i routeren (udbyders router).