Avatar billede Sune T. Hansen Juniormester
23. oktober 2017 - 11:49 Der er 26 kommentarer

Mega sløv internet

Mit trådløse netværk køre super langsomt. Altså så langsomt, at når jeg lejer en film på mit apple tv, så er det ca. 30 min. om at bare streame den lille del, der gør at man kan påbegynde at se filmen. Når jeg skal på nettet fra computeren, så går tingene også bare ret langsomt.

Jeg har fullrate da vi får det til ingen penge, pga min kones arbejde. Er der nogen af jer der har fullrate som har/oplever samme problem. Er det mit udstyr eller fullrate, der gør at det køre vanvittigt langsomt?
Avatar billede Mikael Ekspert
23. oktober 2017 - 11:55 #1
Har du en/flere Win 10 computere, så KAN den/de være igang med en kæmpe update.

Det tager klart "power" fra dit internet ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2017 - 12:02 #2
kontakt din udbyder
Avatar billede Sune T. Hansen Juniormester
23. oktober 2017 - 12:45 #3
Miakael: Har kun 1 windows computer.. Men det er noget der har stået på i flere måneder.

sidwave: De kan ikke hjælpe, da alt ser ud som det skal, i følge dem..
Avatar billede wjens Guru
23. oktober 2017 - 12:51 #4
Har du god hastighed, hvis du kobler en pc direkte på Fullrate boksen med et kabel,
(og alt andet relevant er slukket eller ihvertfald ikke kører opdatering)?
Bruger du wi-fi direkte fra Fullrate boksen eller har du noget andet ind over?
Avatar billede Sune T. Hansen Juniormester
23. oktober 2017 - 12:56 #5
wjens: Nej det er ikke verdens hurtigste net jeg har - det imdrømmer jeg gerne. MEN den skal nu heller ikke køre så langsomt..

Jeg har prøvet at slukke alt der køre på net og alligevel køre det langsomt. Jeg har købt sådan en wifi forstærker, det hjalp en smule men stadig ikke ret imponerende. Jeg har en router og en wifi forstærker.
Avatar billede wjens Guru
23. oktober 2017 - 14:15 #6
Prøv med kabel direkte i Fullrate boksen og uden wi-fi. Hvis det ikke giver den lovede hastighed skal du have fat i Fullrate. Hvis det kører ok er det "kun" dit wi-fi, der er langsomt - og det kan skyldes noget af dit grej.
Avatar billede Sune T. Hansen Juniormester
23. oktober 2017 - 14:22 #7
wjens: Det må jeg prøve og se om det hjælper. Men  hvis ikke det hjælper, mener du sp at jeg skal have en hurtigere wifi eller?
Avatar billede 450025 Ekspert
23. oktober 2017 - 15:41 #8
Sune 1 Hansen for ikke snakke rundt grøten kunne du ha hjelpt oss lidt, har du tatt Speedtest vifi? med Kabel? hva forteller det.
Langsomt er et hvitt begrep, dem forteller jo at hos leverandør er alt ok, da tyder det på at problemet er hos deg, er det feil tenkt?
Arne.
Avatar billede wjens Guru
23. oktober 2017 - 15:55 #9
Hvis hastigheden ind i huset viser sig at være ok, må flaskehalsen jo være hos dig.

Næste forslag er at prøve at måle hastighed med en pc/tablet/mobil på wi-fi direkte fra Fullrate boksen og i samme rum. Wi-fi forstærkeren skal være slukket (for den giver ikke hastighed, men kan bruges til længere rækkevidde i et stort hus).
Avatar billede Sune T. Hansen Juniormester
23. oktober 2017 - 16:19 #10
Wjens: Hastigheden er sløv overalt i huset (151 kvm) og den er sløv på alle enheder. Mit 4g net går dobbelt så hurtigt..
Avatar billede 450025 Ekspert
23. oktober 2017 - 17:04 #11
Jeg vet ikke jeg spurte har i vurdert speedtest? Her i Thailand bruker  vi http://beta.speedtest.net/ om den fungere i Danmark vet jeg ikke, her gir
den klart svar,.
For også her har vi store variasjoner, her på Øen har jeg Top nett, 5 km fra her kan den være veldig lav dårlig rett å slett.

En bruker hadde 3 på samme linje, jeg sjekka alle 3 computere for feil, resultatet det var merkbart bedre etterpå, der var ogsp forskjell på Wifi og Kabel.

Etter mitt besøk har dem ikke klaga enda ok, men få det jeg har får dem neppe.

Det må da gå ann selv i Danmark å sjekke speedtest, eller er jeg helt på jordet.

Det er som du går til dokter jeg er syk jeg?    hva feiler det deg?  Antakelser så klart dokteren tar en speedtest, blodprøve, ++ og da er det lettere og tenke en mulighet kanskje løsning også.
Ta speedtest så vet du straks mer, ikke det du får fine svar her, men jeg føler det er lidt i en tåke dette alikevel.
Arne.
Avatar billede milter Ekspert
23. oktober 2017 - 17:43 #12
#10.

Du har stadig ikke svaret på, hvordan hastigheden er med en enkelt computer koblet til boksen med kabel. Fortæl os, hvilke hastigheder du betaler for og hvilke hastigheder du opnår med én computer koblet til med kabel iflg. test via linkene herunder:

http://www.it-borger.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren
http://www.speedtest.net/
Avatar billede 450025 Ekspert
23. oktober 2017 - 17:57 #13
Å ta den du, nå kom Dokteren også  milter,    jeg er jo bare hekse Dokter å Amatør på omradet,    nå får du få ut fingeren å svare,    han Dokter forlange hastighetmåler ser du, eller temperatur måler om du vil.
Neste seangse tar han klubba å banker på computeren, har du sett en Dokter banker på kneet, viktig det trengs ikke å være Heksedokter for det?
Han milter er ikke å spøke med ser du.

Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
23. oktober 2017 - 18:29 #14
Der er stor trafikk nå, tror jeg var på feil sted, viste ikke at alle vil til meg.
.............................
Men her er jeg på rett kjøl.
..................................

Se hva jeg har i speedtest,      ping 24    download 217.42    Upload 106.56
Nå bruker jeg aldri denne lokale nettsted her.

Bruker bare VPN.

Jeg er helt Annonym jeg fra jeg starter til det er slått av ingen treng å vite og hvor jeg befinner meg.

Da er det dette Resultatt.

Ping 237    Download 12.56      Upload 9.42

Ser film, kontor arbeide, laster ned, all trafikk ingen hakking, ingen stopp, en drøm å bruke computeren.

Dokter er permitert trenger han ikke i hele tatt, han får arbeids eller ledigheds trygt. som ufør.

Kona er på nett min sønn spiller han er spill gal, å bruker bare en Ruter også.

Forteller det noe?

Arne.    ( nå går jeg å legger det natt 23.30 så da er det stopp)
Avatar billede milter Ekspert
23. oktober 2017 - 18:33 #15
@ Arne.

Jeg elsker dine kommentarer, selv om nogle af dem indimellem skal gennem en speciel sprog- og psykoanalyse for at give mening :-) Keep it up!
Avatar billede 450025 Ekspert
24. oktober 2017 - 03:44 #16
God morgen milter du har så rett i dette du skriv, som du kanskje har oppfattet så er jeg en eldre Kar på 80 år, har alltid hatt et godt humør, i starten varr jeg en fattig Gutt fra Næstved, oppvokst under krigen 1940-45 Foreldre mini var lut fattige, jeg hadde tresko og lapper på bukser mine.

Jeg fikk et brev med hjem fra skole læren, med dem evner jeg hadde måtte jeg gå mer skole, Svar, nei Gutten min vi har ikke råd, i dag går tanker mine stadig tilbake til mine Foreldre dem var og er Verdens Beste.

Jeg forlot skolen da jeg var 13 år, ble lærling, fikk utdannelse, selvfinansert jobb også men dårlig tider i Danmark, forlot landet reiste til Norge, jobb 9 kr timen, mer skole, mer utdanning, ble Byggmester, hadde opptil 50 mann i jobb, herav mange Danskere fleste fra Århus dyktige folk, humøret mitt kan ingen ta fra meg.

Humøret har hjelp meg til å sette sine spor båe her og der.

Mine barn har flott utdannelse, tjener godt også bosatt i England, jeg selv har flytta på meg, Thailand trives, fattige folk jeg kan ikke redde dem, Gutten her ikke min har fått skole, folk rundt her liker meg. Jeg klare ikke å snakke Dansk mere, ikke skrive heller, Norsk er nok hovedmål, Engelsk ok, Thai en selvfølge.

Du nevner språket mitt og mine kommentarer, jeg kan ikke for dette, jeg kan ikke endres, dette er meg, jeg står for det jeg gjør, noen seir jeg burte være sjonalist, til tider ler jeg selv av det jeg skriv.

Jeg, en glede som jeg elsker, hjelpe andre stille opp for eldre, data er kommet for å bli det går raskt fremover, jeg kan ikke alt på data er jo bare Forsker kommer aldri til å bli utlært neste trinn blir der mange år til.
Men stortrives hver eneste dag.

Det er lidt feil av meg å skrive dette her inne milter, dette er et sted for data ikke private ting.    (Se hva andre skriv til meg.)
………………………….
Hei Arne.
Tusen takk for fine brev, det er skikkelig artig med brev fra deg, Tenk om jeg hadde hatt slik fortellerevne som du har, men den gave har jeg ikke fått tildelt.
………………………….
Hverdagen kaller milter, og jeg håper Sune T. Hansen får løst oppgaven sin
( Mega sløv internet) Tror ikke siste ord er sagt om dette emne enda.

En kaffekopp, hunden venter og det blir 10 km i dag også.
Ha en fin dag milter og der er nok en mening med mine kommentarer ser du.

Arne
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. oktober 2017 - 20:35 #17
Jamen dog - der er da en løsning her...:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1019873

Hvis du laver lidt ekstra mønter på denne måde, kan du skippe Fullrate-DSL'en.

Nå, spøg til side, mon ikke det kan hænge sammen med at din DSL er over-committed, som alle andre steder? Hvis det er tilfældet, vil eneste reelle løsning være at komme over på en fiber.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 03:27 #18
#17 CRKrogh løsning Fiber enig i ditt svar,
Jeg spurte selskapet her kan jeg få inn lagt Fiber, dem hadde ikke peiling på det og hva det det var?
Svar, du får betale mer så fikser vi bedre linje, ok sa jeg.
Derfor har jeg så god linje nå at jeg bare Bruker VPN,  alt er Annonymt surfing ++++

Jeg bor i Thailand ikke alle forstår hva en spør om, selv om jeg snakker godt Thai språk og det er der få som kan fra mitt hjemland, har gått på kurs ser du, Skole.
Takk for ditt svar.
Arne
Avatar billede Mikael Ekspert
25. oktober 2017 - 13:47 #19
#15.. Andre kalder det "SPAM" på dansk.. ;) ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 14:23 #20
Mikael jeg lære nye ting hele tiden jeg, hver dag du skriv  Andre kaller det "SPAM" på dansk.. ;) ;)

Tilbake til min post #18, Internett her i Thailand er på denne måte?

Første stepp.
Mange vil på Fasebook + shatte alle Thaier har mobil du ser ikke en Thai uten telefon både når du kjøre bil eller motorbay livafarlig det, utrolig billig å ringe, inn om      lands også.      Bruker det aller billigste internett oppkopling.

Neste stepp.
Det er for vanlig Brukere koster lidt mer, men langt fra ok men Monny er Monny kan du spare lidt ok, en del fra vesten bruker det også her i blandt Turister, dem klager ok men deres forbruk er begrensa.

Stepp 3 Fiber vet dem knapt hva er?
Det er forretninger, folk med god økonomi, dem som trenger Data, der er jeg som Bruker også, men det koster til gjengjeld mer

Ordet Fiber blir aldri nevnt her, sådan er systemet her. Det er bare et begrep det.

Arne
Avatar billede posten Ekspert
26. oktober 2017 - 00:02 #21
arne : din tester virker ikke her hos mig viser den : download 35,21 upload  83,19
http://www.speedtest.net/ viser hos mig download 94,73 upload 94,16
Avatar billede 450025 Ekspert
26. oktober 2017 - 03:01 #22
posten jeg var i tvil selv også, her i Thailand er it og internett et Ulland, vi har slitt masse, må bruke VPN, jeg driv en god del på nett, og en av dem beste er  Orkla speedtest    det er kjent Verden over, og anbefales av alle.

Merkelig at den ikke funker i Danmark også. Der en her også https://www.tek.no/speedometer men den er for Norge virker fint her også.
Orkla som er best og gir  test      Se her.

PING 232  DOWNLOAD 13.37  UPLOAD 4.30 det er flott og det er på VPN, jeg bruker bare det, alt er anonymt surfing IP adresse er mange andre steder en her jeg bor.

Selv om en Thai ikke vet hva Fiber er for noe. Så bruker jeg den beste linje vi har her, for forretninger, banker, IT foretak.    Turister får ikke dette, bare folk med god råd, fastboende Pensjonister som har god økonomi, bruker heller ikke den skal spare penga til Hva?
Trinnet under og er straks meget dårligere ubrukelig, fattige Thaier bruker den billigste men det holder til Fasebook det er det svar jeg kan gi.

Ta en speedtest uten det ja da er det som Tråstarter forteller bevis må til, hos selger er det alltid ok,    i Danmark er ikke Fiber et fremmet ord, han får skaffe seg det men ok det koster er der fler gå i sammen da.

Arne.
Avatar billede posten Ekspert
26. oktober 2017 - 11:04 #23
Arne prøv den jeg sendte et link til i #21 om det gir det samme
Avatar billede 450025 Ekspert
26. oktober 2017 - 11:59 #24
Hei igjen sitter ute nydelig vær, Kongen her skal Kremeres i dag, offenlig sørgedag er det i Thailand.
Du stilte et spørs mål her er svaret.
Norge annonym det er den jeg bruker, ofte er den meget høyere dette variere alt etter om menge er på.
Ping 230    Download 1015    Upload 3.13

I Thailand har et nett som bare er beskrevet tidligere, butikker etc,
Ping 24      Download  218.06  Uploas  106.58

Den bruker jeg aldri, ser ingen grunn til dette

Det betyr at jeg betaler til Thailand 3500 pr år. No kroner
+ (VPN Norge 500 kr for 2 år) total 4000 Norske Kroner utrolig Rask internett.

Kreves du må være Fastboende. Du får god Sørvis året rundt.
Spør du er dette Fiber har ikke peiling er svaret, men du far det du betaler for.
Er svaret Godtatt Arne.
Avatar billede wjens Guru
28. oktober 2017 - 12:15 #25
Denne tråd har været på en noget lang udflugt.

Tilbage til sagen:
Sune, har du fundet ud af noget vedr.  #6 og #12 ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. oktober 2017 - 18:37 #26
...og/eller #17?