Avatar billede Johan Pedersen Praktikant
23. oktober 2017 - 21:57 Der er 3 kommentarer

Videoredigerings program

Jeg har gået og tænkte meget over hvad for et videoredigerings program jeg skal bruge, når jeg skal lave film.

Jeg har lige nu brugt "Final Cut Pro X" i 5 år og er gået tilbage til PC.

Det skal være en hvor man ikke skal betale hver måned for, at ha' det og det må heller ikke være for dyrt. Det skal være en der er nem, at bruge og gerne til en god pris.

Jeg glæder mig til, at se hvad i vil anbefale.

Med venlig hilsen Johan Pedersen
Avatar billede eurositi Ekspert
23. oktober 2017 - 23:13 #1
Her er nogle bud på tidslinje-videoredigeringsprogrammer, som kan mere end bare beskære og konvertere: http://www.techradar.com/news/software/applications/the-best-free-video-editor-1330136

Lightworks hører til i den semi-professionelle ende, men det vil næppe være overvældende, hvis du allerede kender til FCP eller Adobe Premiere. De andre er interessante, gratis alternativer af relativt ny dato - bortset fra det noget forældede AVIdemux.
Avatar billede kurtba Ekspert
24. oktober 2017 - 00:23 #2
Jeg bruger Adobe Premiere Elements 14, og er særdeles glad for det. Det kan utroligt mange ting og er ret let at bruge. Det er lige kommet i en helt ny version, som hedder Adobe Premiere Elements 2018.
På youtube findes der et utal af vejledninger/tutorials  til brug af programmet, så der plejer jeg at kigge lidt, dels for at få lidt inspiration og dels for at få løst konkrete opgaver. Da 2018 er helt ny, findes der begrænset vejledning til den, men hvis du kigger på version 14 og 15, er der utallige, og de vil nok næsten alle også være gældende for version 2018.
På adobes hjemmeside findes også en hel del tutorials.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
24. oktober 2017 - 10:40 #3
Hvis det er til markedsføring på nettet, video markedsføring på hjemmesider. Er der netop kommet en ny medspiller: http://a3-seo.dk/recommends/video-wizard/