Avatar billede kasperorso Juniormester
24. oktober 2017 - 13:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre værdier på y akse i diagram

Hej alle sammen.

Jeg er ved at lave en bonus opgørelse i excel, og jeg er løbet ind i lidt problemer, håber I kan hjælpe.

På y aksen har jeg navne, hvor deres salg kommer ovenover. På min Y-akse, kunne jeg godt tænke mig, at diverse niveauer for bonus står. Tallene på Y-aksen, skal altså ikke ændre sig efter, hvor meget folk har solgt - De skal konstant stå på det samme.

Kan man gøre dette på en måde?

Skriv gerne, hvis I ikke forstår...
Avatar billede kasperorso Juniormester
24. oktober 2017 - 14:22 #1
Altså værdierne på x aksen skal ex være: 1, 5, 9, 13, 22, 31 og afstanden skal være forholdsmæssig kontra værdien
Avatar billede h_s Forsker
24. oktober 2017 - 14:24 #2
Højre klik på y-aksen og vælg formater akse.

Her kan du ændre minimum og maksimum så det passer til dit diagram.
Avatar billede h_s Forsker
24. oktober 2017 - 14:28 #3
Din sidste besked nåede jeg ikke lige at læse - Du kan ikke vælge eksakte værdier.
Avatar billede kasperorso Juniormester
24. oktober 2017 - 14:28 #4
Så kan jeg ikke vælge præcis hvilke tal, der skal stå på y aksen. Det er det, som jeg er på udkig efter. Og så skal der være længere mellemrum mellem 22 til 31 end 1 til 5 eksempelvis - Det skal altså være forholdsmæssigt mellemrum.
Avatar billede kasperorso Juniormester
24. oktober 2017 - 14:29 #5
Er du sikker på det - Jeg mener nemlig, at jeg har gjort det før..
Avatar billede h_s Forsker
24. oktober 2017 - 14:51 #6
Hvis du finder en løsning så sig endelig til. :-)
Mit forslag vil være at du sætter Minimum til 0 og maksimum til 31
Ved Enheder - Overordnet kan du så sætte det spring du vil have i tallene på y-aksen. Det betyder dog at hvis du sætter 5 vil hverken 9, 13, 22 eller 31 blive synlig, men 0, 5, 10, 15, 20, 25 og 30.
Du kan også sætte 1 ind, men så bliver tallene jo tætte.

Man må vælge :-)
Avatar billede kasperorso Juniormester
24. oktober 2017 - 14:53 #7
Tusinde tak :-)