Avatar billede Carnac Forsker
24. oktober 2017 - 22:31 Der er 4 kommentarer

Power uden power?

Æv, havde glædet mig til åbningen af Powers nye butik i Lyngby.

Men efter at have set "åbningstilbudsavisen" må jeg bare konstatere at der ikke er noget der er værd at komme efter.

Jo X-boxen til 777 og A-Data SSD´en til 499 er stort set det eneste. Og for dem der lige står og mangler et 55" TV, er dét til 2999 kr nok også ok, frygter dog for lydkvaliteten på dét TV.

Men stort set samtlige af de bærbare computere er krøblet. Enten har de en lousy processor ellers har de kun 4 GB RAM ellers er der noget trejde der bare ikke spiller.

Mobiltelefonerne er over én kam skåret med 15-20% rabat, men det er jo hvad man kan finde på et alm. weekend tilbud. OG selvfølgelig er S8+ ingen steder at finde.

Gamerlaptoppen til 6499 mangler SSD. Og med en besparelse på kun 1000 kr, så er den besparelse stort set væk, hvis man efterinstallerer en SSD selv.

Så er der lidt rabat på diverse selvbygger computer-dele. Men så kan man sgu lige så godt købe en færdigsamlet med 20% rabat på hele molevitten.

Så har de en Dacota gamerstol til 555 kr. Men wtf.. Er det Powers eget mærke eller hva? Det er umuligt at finde nogle reviews af den, så man kan finde ud af om den er noget værd.

Kunne godt bruge en DAB+ radio til mit kontor, men det der Amadeus... Er det også et eller andet noname shit Power har købt som deres eget mærke eller hva? Ligesom Dacotaen er det umuligt at finde nogle reviews af Amadeus produkter.

Så har de et Omen gaming tastatur med en påstået førpris på 999 kr til 289 kr. Men det er næppe mekanisk, så den reelle værdi er max 250 kr.

Hvad siger I? Har jeg overset noget, eller er der bare absolut ingenting at komme efter?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2017 - 00:46 #1
der er aldrig noget at komme efter, aldrig.
gennemregn diverse tilbud, og du kan se der er ingenting.
det er ren detail handel reklame..
Avatar billede hemberg Forsker
25. oktober 2017 - 07:39 #2
Da Power startede op ville jeg gerne høre lidt mere om den der prisrobot og "vi har samme lave pris i butik som på nettet". Så jeg kontaktede dem via chat. Jeg havde fundet et tilbud andensteds som jeg troede de kunne/ville matche. Men nej. Den der prisrobot og "samme pris" ting var kun i forhold til deres egene priser på nettet. Hmmm. Så reelt er det ikke noget værd. Man er jo ikke i konkurrence med sig selv vel? Men det er Power åbenbart.
Avatar billede eurositi Ekspert
25. oktober 2017 - 09:45 #3
Elektronik-varehusene er at betragte som butikslagre. Hvis der er nævneværdige tilbud på noget, er der så godt som altid én eller flere tekniske svagheder ved produktet (for gamle komponenter, svagt grafikkort, ingen SSD, osv.).

Jeg benytter dem primært, hvis jeg akut mangler én eller anden "dims" (eller gave), som jeg ikke kan vente på når frem med posten, hvis jeg bestilte en billigere i en online-butik.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. oktober 2017 - 21:29 #4
På deres fine hjemmeside kan man reservere en vare man ønsker, men det nytter jo ikke noget når man så reserverer den, og den alligevel ikke er i butikken.
Dette er ikke ok, og Power skyder sig selv i foden på denne måde. Jeg taler af erfaring.