Avatar billede Nina Praktikant
24. oktober 2017 - 22:38 Der er 11 kommentarer

Data fra gammel computer windows 10 til ny dows 10

Når jeg maler de filer op som jeg vil kopiere og højreklikker så hopper den ud på skrivebordet uden jeg får mulighed for at vælge kopiere.
Hvad kan jeg gøre for at få data over på min nye computer udover at sende på mail?
Avatar billede kurtba Ekspert
24. oktober 2017 - 23:28 #1
Jeg har set dette problem på flere computere. I alle tilfældene var det i Stifinder og når man højreklikkede i den venstre rude. Det skete ikke, hvis man højreklikkede i højre rude. Så prøv at få de filer du vil kopiere over i højre rude og højreklik så der, og se om det ikke løste problemet.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 07:18 #2
Nina.
Flytte filer fra gammal Pc til ny Pc ja det går fint ann.

Hvordan vil jeg gjøre det?
Alle dine private filer, legger du i skyen, alt du har kjært, Bilde, Filmer etc

Programmer du har og som du har lisens på, Kan du installere på den nye maskinen senere, koder må du da ha tatt vare på?

Gratis Programmer fin dem igjen dette har du gjort en gang, dem blir ikke borte last dem ned på nytt igjen.

Du har ny maskin nå med Win10 Home eller Win10 Pro stikk opp i skyen hent alle dine private ting, Bilder, filmer  etc legg det på den nye maskin vel.
Husk å Kast det du ikke vil ha så enkelt er der.

Den gamle maskin er den sliten? Ok, men det Tekniske er ok, da ville jeg sett i en SSD 120 GB Win 10 forsvinner putt pytt har lisens av Win7 så er Win10 fortsatt gratis.
Hu Bestemor liker å sjatte trenger sikker en maskin til Fesbook, altanativ kast den i Søpla da, gjør dette husk bruk slegga slå den flat.

Har jeg forstått deg rett, du får sikkert flere svar, fortell oss hvordan det går du er alltid Velkommen her på Computerword..
Arne
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. oktober 2017 - 07:41 #3
Har du prøvet at bruge tastaturet i stedet for mus ?
CTRL+a    (marker alt)
CTRL + C  (kopier)
CTRL +V  (sæt ind )
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 07:50 #4
Jeg mener jeg svarte deg der må ha vert en glipp Sorry.
Nå er det greit tenker jeg, beklager.
Flytte filer fra gammal Pc til ny Pc ja det går ann.
Hvordan vil jeg gjøre det? Alle dine private filer, legger du i skyen, alt du har kjært, Bilde, Filmer etc
Programmer du har og som du har lisens på, Kan du installere på den nye maskinen senere koder må du da ha tat vare på?

Gratis Programmer fin dem igjen dette har du gjort en gang, dem blir ikke borte last dem ned igjen.

Du har ny maskin nå med Win10 Home eller Win10 Pro stikk opp i skyen hent alle dine private ting, Bilder, filmer  etc legg det på den nye maskin vel. Husk Kast det du ikke vil ha så enkelt er der.

Den gamle maskin er den sliten? men det Tekniske er ok, sett i en SSD hu Bestemor trenger sikker en maskin til Fesbook, altanativ kast den i Søpla da, gjør dette bruk slegga slå den flat.

Har jeg forstått deg rett, du får sikkert flere svar, fortell oss hvordan det går du er alltid Velkommen her.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 08:02 #5
Der er noe her hva det er vet jeg ikke, pleier altid på varsel i inbox fikk ikke det nå merkelig, nå har du fått dobbelt opp, ja ok det kan skje.

Men du har fått svar fra #3 hjolsen mulig han har rett  Målet er at du får hjelp, kanskje det er så enkelt som han skriv,    min løsning er nok mere jobb men den funker det vet jeg har gjordt på denne måten selv.

Arne
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2017 - 09:03 #6
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 09:16 #7
Flott du stiller opp rasmus64746 der mange til Rom vet du.
Skal ta vare på den Takk
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 09:20 #8
Her er noe jeg savner på computerword, kunne rette det du skriv feil.

der mange    (veier)    til Rom vet du.

Skal ta vare på den Takk.    (mulig der komplisert?
Arne.
Avatar billede Nina Praktikant
25. oktober 2017 - 12:26 #9
Tak for alle muligheder, min computer vil ikke samarbejde mere. Efter utallige genstarter fik jeg lov at trække filerne over på min externe harddisk. Så alt er reddet.
Så skal jeg bare have ryddet op i den gamle og have den renset op, så manden har lidt legetøj. Han ikke brug for så meget.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 13:08 #10
Nina jeg ble glad på dine vegne, du fikk reddet alle filer jeg skrev skyen, det er mitt valg alt verdifullt ligger der, ekstern harddisk er også en løsning  i dette tilfelle helt ok, men etter havari og misting av filer så sa jeg aldri mer.

Neste stepp jeg tenkte Bestemor ok. Manden din er lenken kjempeflott, vil tro vi snakker om Laptopp, få fatt i SSD 128 GB ikke dyrt, da er maskinen god som ny,

Win 10 får du kanskje gratis også, installere det, Gubben din treng lidt utfordring..

Skaff et billig spill til Gubben så han har noe å leke med, er du uerfaren selv fin en Gubbe til, du takler 2  du eller?  Skiftning det er utrolig enkelt, sjekk youtube så ser du løsning.

Kom gjerne igjen så hjelper vi deg, og du også der er andre som har samme problem som deg,    får vi til en god løsning det er guld vert for alle Parter..

Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2017 - 17:16 #11
Til orientering vil jeg sige at "let overførsel" som der henvises til i #6 ikke er en del af Windows 10. Så det virker desværre ikke.