Avatar billede Andreas Hvidbak Praktikant
26. oktober 2017 - 09:16 Der er 3 kommentarer

Import af Karambit

Jeg sidder i det dilemma at jeg har fundet en super dejlig Katambit, men jeg ved ikke om det længere er lovligt at importere den fra USA.

Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af om det er lovligt eller ej.

Mange tak på forhånd😁
Avatar billede Slater Ekspert
26. oktober 2017 - 09:55 #1
Du skal have indførselstilladelse fra politiet, hvis bladet er over 12 cm.

http://justitsministeriet.dk/arbejdsomraader/vaaben/indfoersel-af-vaaben
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
26. oktober 2017 - 11:35 #2
en Karambit er et kamp våben, tvivler meget på at du får tilladelse fra http://justitsministeriet.dk/arbejdsomraader/vaaben/indfoersel-af-vaaben

skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm, dog kan dolke og knive, der skal anvendes i erhverv, til husholdningsbrug eller ved jagt, lystfiskeri eller sportsdykning, og som er udformet hertil, indføres uden tilladelse,
push daggers, spring- og faldknive og spring- og faldstiletter,
enhåndsbetjente foldeknive (butterflyknive) og knive konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd,
kastestjerner, kasteknive, kasteøkser o.lign.,

Tag dog en ferie og tag den med i den tunge kuffert, bladet er sjældent over 12 cm. så den ville ikke give problemer i almindelig told.

Men det er et nærkampsvåben, så at forsøge at få den ind som fiskekniv, vil jeg fraråde ;-D
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. oktober 2017 - 11:45 #3