Avatar billede fancy Mester
27. oktober 2017 - 17:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP code

Hej jeg mangler at kunne sætte noget php foran denne sql sætning er der en der kan hjælpe

select
    p.ID as order_id,
    p.post_date,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_email' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as billing_email,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_first_name' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_first_name,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_last_name' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_last_name,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_address_1' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_address_1,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_address_2' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_address_2,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_city' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_city,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_state' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_state,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_postcode' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_postcode,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_first_name' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_first_name,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_last_name' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_last_name,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_address_1' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_address_1,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_address_2' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_address_2,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_city' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_city,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_state' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_state,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_postcode' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_postcode,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_order_total' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as order_total,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_order_tax' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as order_tax,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_paid_date' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as paid_date,
    ( select group_concat( order_item_name separator '|' ) from wp_woocommerce_order_items where order_id = p.ID ) as order_items
from
    wp_posts p
    join wp_postmeta pm on p.ID = pm.post_id
    join wp_woocommerce_order_items oi on p.ID = oi.order_id
where
    post_type = 'shop_order' and
    post_date BETWEEN '2015-01-01' AND '2015-07-08' and
    post_status = 'wc-completed' and
    oi.order_item_name = 'Product Name'
group by
    p.ID
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. oktober 2017 - 17:33 #1
Har er et godt sted at starte: http://dk.php.net/mysqli_query
Avatar billede elefant Juniormester
27. oktober 2017 - 21:03 #2
Jeg ville gøre således. Så kan du bare indsætte din egen sql i stedet for:

$db_host = "localhost";
$db_user = "root";
$db_pass = "";
$db_name = "temp";

$conn = new mysqli($db_host, $db_user, $db_pass, $db_name);

if ($conn->connect_error) {
    die("Connection failed: " . $conn->connect_error);
}

$sql = "SELECT id, firstname, lastname FROM MyGuests WHERE truefalse=1 LIMIT 1";

$result = $conn->query($sql);

if ($result->num_rows > 0) {
    while($row = $result->fetch_assoc()) {
        echo "id: " . $row["id"]. " - Name: " . $row["firstname"]. " " . $row["lastname"]. "<br>";
    }
} else {
    echo "0 results";
}

$conn->close();
?>
Avatar billede fancy Mester
27. oktober 2017 - 23:24 #3
Tak for input koden virker fint nok, men jeg finder ingen data, det er sikkert fordi, det ikke er de rigtige tabeller, har nogen kendskab til WP

Min kode er nu sådan her

COnn XXXXXXXX

$conn = new mysqli($db_host, $db_user, $db_pass, $db_name);

if ($conn->connect_error) {
    die("Connection failed: " . $conn->connect_error);
}

$sql = "select
    p.ID as order_id,
    p.post_date,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_email' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as billing_email,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_first_name' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_first_name,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_last_name' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_last_name,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_address_1' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_address_1,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_address_2' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_address_2,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_city' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_city,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_state' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_state,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_billing_postcode' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _billing_postcode,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_first_name' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_first_name,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_last_name' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_last_name,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_address_1' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_address_1,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_address_2' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_address_2,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_city' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_city,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_state' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_state,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_shipping_postcode' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as _shipping_postcode,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_order_total' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as order_total,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_order_tax' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as order_tax,
    max( CASE WHEN pm.meta_key = '_paid_date' and p.ID = pm.post_id THEN pm.meta_value END ) as paid_date,
    ( select group_concat( order_item_name separator '|' ) from wp_vtwo_woocommerce_order_items where order_id = p.ID ) as order_items
from
    wp_posts p
    join wp_vtwo_posts pm on p.ID = pm.post_id
    join wp_vtwo_woocommerce_order_items oi on p.ID = oi.order_id
where
    post_type = 'shop_order' and
    post_status = 'wc-completed' and
    oi.order_item_name = 'Product Name'
group by
    p.ID";

$result = $conn->query($sql);

if ($result->num_rows > 0) {
    while($row = $result->fetch_assoc()) {
        echo "id: " . $row["id"]. " - Name: " . $row["billing_first_name"]. " " . $row["lastname"]. "<br>";
    }
} else {
    echo "0 results";
}

$conn->close();
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. oktober 2017 - 09:33 #4
Start med at test din sql i phpmyadmin.
Får du output i phpmyadmin, så er den ok.
Gør du ikke, så skal den tilpasses.
Og nu er det jo heller ikke fordi du lige starter med den mest simple sql-sætning. :)
Avatar billede elefant Juniormester
28. oktober 2017 - 10:20 #5
Er det ikke en fejl at du skriver _ ved felterne f.eks. '_billing_first_name'

og det ser ikke ud til at du har valgt en kolonne der hedder id, så derfor kan du ikke hente den ud med din php kode, den hedder order_id

Så $row["id"] skal rettes.
Avatar billede fancy Mester
07. november 2017 - 22:05 #6
jeg dropper opgaven i denne form, jeg går jagt efter et plugin der kan gøre det for mig, jeg kan ikke finde de data jeg skal bruge i nogle af tabellerne, det gør det jo ikke nemmere, tak for deltagelsen læg et svar så jeg kan lukke.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. november 2017 - 08:00 #7
Du kan "bare" bruge tidligere indæg.