Avatar billede por1 Seniormester
27. oktober 2017 - 19:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

paint.

PC, win 10
Når jeg scannet et emne, så plejer jeg, at åbne det i paint, for derefter at redigere det.
Jeg har gjort det 117 gange, men idag vil den ikke åbne det i paint?
jeg får beskeden "paint kan ikke læse filen" det er en jpg fil.
hvad hulen sker der?
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 19:58 #1
Prøv og scan dit emne igen - og se om det så virker.

Prøv og åbn filen i et andet billedprogram. Den kan være ødelagt.
Avatar billede por1 Seniormester
27. oktober 2017 - 20:18 #2
jeg har prøvet, at scanne xxxxxxxx antal gange.
hvilket program vil du foreslå?
det forklarer bare ikke, hvorfor det går galt i dag.
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 20:38 #3
Computere kan være mærkelige. Nogle gange skal man bare gøre tingene igen -. altså scanne det samme emne.

Har du Windows 10, kan du åbne det med programmet "Billeder".

Du kan også prøve Gimp:

https://www.gimp.org/

Vil du ikke installere noget, kan du gøre det online på:

https://pixlr.com/editor/
Avatar billede por1 Seniormester
27. oktober 2017 - 20:49 #4
jeg kan godt filen i billeder og?
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 21:19 #5
Så er det sikkert ikke selve filen, den er galt med.

Men så gem en kopi af scanningen i Billeder - eller lav den om til et andet format - og prøv så at åbne den igen i Paint.
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2017 - 21:43 #6
Måske har din computer netop installeret "Creators Update" , og måske har det noget at gøre med det her:

https://www.theverge.com/2017/7/24/16019418/microsoft-paint-windows-10-fall-creators-update-deprecated-software

https://techcrunch.com/2016/10/26/this-is-microsofts-paint-3d-for-the-windows-10-creators-update/

Længe leve Microsoft og deres påtvungne og automatiske opdateringer, og længe leve deres forståelse af begrebet "sustainability" :-)

Og måske tager jeg så alligevel fejl i min lovprisning af Microsoft :-)
Avatar billede por1 Seniormester
27. oktober 2017 - 21:59 #7
#5 jeg  prøvet alt:o(
#6 det er det.
tak for deltagelsen.
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2017 - 22:02 #8
Lidt mere søgning viser, at Paint måske ikke er helt forsvundet:

http://www.express.co.uk/life-style/science-technology/832866/Microsoft-Paint-UPDATE-Windows-10-fall-creators-update

Hvis det er det, der er problemet, så har jeg endnu ikke fundet en løsning på dit problem, men prøv at kigge på linket herunder:

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/paint-3d/9nblggh5fv99
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2017 - 22:05 #9
#7.

Velbekom, og så glemte jeg vist at opdatere før #8 :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
27. oktober 2017 - 22:13 #10
Jeg har fået opdatering og har nu både paint 3d og den gamle paint. Så den dør åbenbart ikke hos alle.
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 22:41 #11
#6 Godt spottet, milter.

Og det bliver nok ikke sidste gang, den nye Windows 10 opdatering kan forklare problemer med computeren.

Men jeg synes nu det er lidt opad bakke, når man ikke kan være sikker på, at spørgeren faktisk har programmet på sin PC :-).
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2017 - 22:51 #12
#11.

Tidligere har jeg altid haft automatiske opdateringer fravalgt på mine computere for at undgå den slags opdateringer. Jeg har altid ladet andre græde pga. følgerne af dem  og først opdateret, når de værste indkøringsproblemer var overstået :-)
Avatar billede por1 Seniormester
27. oktober 2017 - 22:55 #13
Godt råd!!!
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 22:59 #14
#12 Smart :-)

Jeg er heller ikke særlig glad for automatiske opdateringer og slår dem også fra, når det er muligt.

Til gengæld irriteres jeg over de der beskeder, om at det er på tide at opdatere, fordi jeg ikke får det gjort, før jeg er træt nok af dem...