Avatar billede Julie123 Praktikant
28. oktober 2017 - 11:50 Der er 24 kommentarer

Hvorfor kan jeg ikke overføre billeder til computer?

Når jeg prøver at lægge mine billeder over på computeren, siger den at der kun er 5 billeder, men på min telefon er der 1.100 billeder? Jeg har prøvet på min egen bærbar og på en stationær computer, men den siger det samme begge steder.
Jeg har prøvet lidt forskelligt, men det må næsten være min IPhone der ikke funker.. Er der nogle der har en idé til hvad jeg kan gøre, om det er en indstilling på telefonen eller hvad det lige er?
Avatar billede jalved Ekspert
28. oktober 2017 - 12:00 #1
Kan det handle om, du i virkeligheden har dine originale fotos til at ligge i iCloud?

Se linket:

https://discussions.apple.com/thread/7059889?tstart=0
Avatar billede jalved Ekspert
28. oktober 2017 - 12:07 #2
Ellers læs hele tråden, hvor der er flere forslag til løsninger. Klik på linket "All replies" i bunden.

Kan bl.a. handle om at du i virkeligheden har dem liggende i flere mapper, men kun ser en enkelt folder ad gangen på din PC.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. oktober 2017 - 12:10 #3
Jeg har megen glæde af at bruge gratis programmet her: http://www.syncios.com/
Avatar billede INK Ekspert
28. oktober 2017 - 12:43 #4
Har du overvejet en Google Fotos løsning?
Så har du dine fotos i skyen, og de kan ses på alle dine enheder (med internetforbindelse).
Avatar billede 450025 Ekspert
28. oktober 2017 - 13:28 #5
Dette var mystisk, hva gjør jeg? Liker og ta bilder artig det med telefonen, kommer hjem, sett i kabel i kamera plugger in i computeren, USB, denne PC, åpner alle bilder.
Jeg har ikke 1000 bilder, trekk dem ut på skrivebordet, kaster halvparten i søpla dem er ikke gode nok syntes, så bearbeider jeg dem, foto program greidt det, hvor vil jeg ha dem Mappe? Skyen, Googles foto,, sende mail 2 ditt også må det.

Har gjort det i alle år er der noe nytt jeg ikke har fått med meg? Innstillinger nei, USB kanskje, kabel også, computeren virker jo eller ja mystisk det.

Er alle foto ok i Telefonen og du er sikker på du har 1000 stykker, vises bare 5, råd da må du kast telefonen eller gi den bort til en du ikke liker.    Ikke skyld på et fotoprogram den, den  var ny, det ligg nok andre steder..
Arne.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2017 - 14:04 #6
sæt telefonens sd kort i en kortlæser og kobl til computer med usb.
kopier
Avatar billede thov Forsker
28. oktober 2017 - 14:34 #7
#6
Det er en iPhone, så det kan man ikke.
Hukommelsen er låst inde.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2017 - 14:35 #8
sidwave - iphone har ikke sd-kort - den udskiftelige luksus er for android/windows.
Avatar billede 450025 Ekspert
28. oktober 2017 - 15:03 #9
#6 thov takk iPhone er et Apel produkt, ikke alle har så masse penga vet du, godt svart.
Claes57 sidwave måtte i komme med den da, vi lære hele tiden vi kjempe flott Takk.

Forstår når man kjøper epler på marked så får man ha det så godt. Nå er han ingen fotograf heller da, 1000 bilder i den Boxen er uhørt.

Max 30 er nok, rydde etter hvert kaste dem man ikke liker, bearbeide resten vel.

Bruk et foto program som anbefalt #3 er greit.

Det minner lidt om datafolk som klager, dem har ikke ryddet på et år å så klager dem uff da.        Ok det kommer med alder det kanskje Tråstarter blir nok Proff engang hvem vet.
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 12:38 #10
Synes om #4. Mener man kan lægge 20 eller 25 GB op der :-)
Har et par gb liggende deroppe.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 13:01 #11
Enig med #4 og #10 bruker dette selv syntes det ok julie 123 det med i Pone viste jeg faktisk ikke, men må du ha så masse  som 1000 i kameraet?
Syntes det blir u - oversigtig dette, tar mange bilder selv, men er lidt nøye med bilder, er flink til og kaste mange også, jeg er ingen fotograf.
For meg er å gå Bakk i Tid overraske mine Barn som er 50 i dag,
Pappa på bilde var jeg bare 3 år.

Lykke til med fotograferingen da julie. Håper du får det til.

Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 13:18 #12
Sorry juli 123 kommer tilbake fikk netopp melding her vær obs på dette.

Google Bilder fjernes
Google har bestemt seg for å avslutte utviklingen av Google Bilder/Foto. Det er den nye Google Backup and Sync som erstatter disse tjenestene og appene.

https://www.ghacks.net/2017/07/13/google-backup-and-sync-is-here-lets-take-a-look/

Bruker du Google Bilder/Foto i dag bør du altså bytte til Google Backup and Sync så fort du får anledning.
Den nye appen kombinerer funksjonaliteten i Google Foto og Google Bilder, det vil si en app som kombinerer lagring av bilder i nettskyen og synkronisering av bildene.

Dette har tidligere vært funksjoner i to separate apper.
Tenk lidt over dette, kanskje lurt.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 14:00 #13
Arne Mathiesen den udtalelse  vil jeg da gerne have noget dokumentation for.

Google foto lukkede i foråret Picasa og Picasa webalbum. At de så snart lukker for foto lyder forkert.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 15:12 #15
#220661 Dokumentasjon har jeg ikke Sorry, men en Venn av meg ga meg dette.

Og du kan stole på den jeg garantere, Picasa var mitt Favoritt programmet  i lang tid,
et program som var veldig enkelt, likte det nå Pensjonist.
Nå har jeg lastet det ned og mitt svar er så langt så ser det godt ut, jeg hadde ikke sendt det til julie 123 hvis det feilte noe, ikke anbefalt til deg heller.

Bilder går fint inn der må jobbes lidt i starten må bli kjent med programmet så klart, Ta en titt da vel. Lykke til.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 15:17 #16
#15 Tror slet ikke på det du skriver om at det lukkes. Der er absolut intet der tyder på det når man søger på det.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 15:40 #17
Ok nå får jeg ikke fatt i han nå og kilde, jeg har prøvd programmet lagt over bilder den henta det selv og er veldig fornøyd så langt.
Du trengs ikke laste den ned du får sjå hva dem levere,  her funker det fint.
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 15:43 #18
#17 Er du sikker på vi taler om det samme?
ink og jeg skriver om Google Fotos.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 15:45 #19
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 15:54 #20
Vi snakker Google Foto ja nå driv jeg med lidt annet ang data, nå gikk jeg inn igjen, det er tro kopi av Google foto lidt annet oppsett ok skulle bare mangle det, selv har jeg tro på dette, er du usikker på hva jeg forteller hva skal jeg si.
En guttunge går med en liten propel med 4 blad 1 rød 1grøn 1 gul den siste vet jeg ikke ser så dårlig den en er i favoritter. Beklager det men alle der driv med google foto burte kjenne tegnet.
Nå må jeg fikse andre ting men seier igjen dette har jeg tro på.
Arne    (Men kjære vent der kommer nok mer om det, kanskje nytt enda?)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 16:00 #21
#20 Kan ikke gennemskue hvad du mener, så jeg har ikke flere kommentarer til dine indlæg.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 16:04 #22
https://www.ghacks.net/2017/07/13/google-backup-and-sync-is-here-lets-take-a-look/

https://www.google.com/photos/about/?hl=da

Kan det tenkes vi er på samme plassen Tror det for meg virker det så, den er anderleds en den jeg før har brukt. Tror jeg.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 16:07 #23
Forskjellen er den jeg gav er der lidt mer ok.
Den du kom med går du mer direkte, men akurart det samme spør du meg.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 16:19 #24
Godtar dette det handler om Google Foto men ok glem det, det er et progran jeg trenger og bruker dette, da er vi ferdig med dette. En god erstatning for picasa.
Arne