Avatar billede gunnarb Mester
28. oktober 2017 - 13:51 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Google Chrome

Hjælp Google chrome er begyndt periodevis at komme med følgende meddelelse:
Din forbindelse blev afbrudt
Der blev registreret en netværksændring.
ERR_NETWORK_CHANGED
Hvad er der galt, jeg kan slet ikke komme på nettet, og hvis jeg kan, så er hjemmesiderne ikke fuldkommen.
Hvis jeg slår over til Microsoft Edge, så kører det hele perfekt, men jeg foretrækker Google Chrom, hvor jeg har min kalender kontaktpersoner mv.
efter et stykke tid så virker det igen, hvad er galt?
Jeg kører Windows 10 og et tilsluttet fibernet via Waoo.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2017 - 14:30 #1
i Chrome, tryk Ctrl+Shift+Delete - det viser vinduet 'ryd browserdata'
Der skal være hak i browserhistorik, downloadhistorik, Billeder og filer og ikke andet - klik på 'ryd browserdata'
Det rydder op i den mængde gums, der samles på disken undervejs i brug - uden at der pilles ved vigtige oplysninger.

Har du CCleaner installeret, så luk chrome og start ccleaner. Under Rens klik på Programmer, find Chrome, og i den hak i Session og Kompakte Databaser - og rens.

Så burde Chrome virke 100% igen
Avatar billede gunnarb Mester
28. oktober 2017 - 18:37 #2
Mange tak for hjælpen. Den første del har jeg udført, men jeg har åbenbart ikke installeret CCleaner mere. Men jeg har Uniblue SpeedUPMyPC som jeg kører en gang om ugen. Kan jeg bruge den eller skal jeg installere CCleaner?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2017 - 18:57 #3
alle, der kalder sig "SpeedUPMyPC" virker normalt ikke - men drop bare ccleaner hvis chrome virker nu.
Avatar billede gunnarb Mester
28. oktober 2017 - 19:36 #4
Det virkede ikke i Google Chrome , men så genstartede jeg PC én og nu er der ingen fejl, men nu må jeg se hvor længe det holder.

Uniblue SpeedUPMyPC    er ikke et gratis program  de er Gold Microsoft Partner

Som Microsoft®-partner siden 2003 har Uniblue dokumenteret vores evne til at servicere vores kunder på højeste niveau i en virksomhedskultur, der er karakteriseret af troværdighed og pålidelighed og samtidig har vi demonstreret vores tekniske ekspertise.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2017 - 20:06 #5
1) efter oprydning og andre rettelser, test altid efter genstart - windows gemmer gums i hukommelsen, og det skal ikke måles.
2) https://dk.trustpilot.com/review/www.uniblue.com bare drop dem ved betaling for fornyelse - ikke pengene værd.
Avatar billede gunnarb Mester
28. oktober 2017 - 21:04 #6
Ok, jeg er meget skuffet over Uniblue, de virkede troværdig.
Men problemet der vendt tilbage, kan ikke komme på nettet på Google Chrome, så jeg bruger nu Microsoft Edge for at komme på Computerworld.
Hvad gør jeg nu? Skal jeg måske installere CCleaner alligevel?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2017 - 21:23 #7
så er opskriften nok
installer ccleaner, luk chrome, køre ccleaner
genstart
afinstaller chrome, kør ccleaner igen
genstart
installer chrome fra nettet
genstart
test - og brug evt firefox fremover (den kan langt mere end edge)
Avatar billede gunnarb Mester
28. oktober 2017 - 23:17 #8
Nu har jeg fulgt din opskrift, og det ser ud til at virke lige nu. Jeg ser lige om det holder
i længere tid. Jeg har ikke installeret firefox , da jeg normalt bruger Chrome og yderst sjældent Edge.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 02:32 #9
#1Claes57 jeg ville sjekke dette Ctrl+Shift+Delete fikk opp opp 5 punkter blant annet oppgavebehandling fint det men ikke det du skriv, jeg Takker for dette tipset alikevel ikke for det jeg føler for rydding av grums nå, men CCleaner min Venn,
så, gjør jeg noe feil?

Droppe CCleaner det vil jeg ikke, alt for godt program til det. Er helt enig i punkt #5.

#7 helt enig Edge er der noen som bruker den det må være for spesiell interesserte det, jeg ser flere av dem jeg omgås holder seg til firefox ok dem om det.

Google er nok min Favoritt den gir meg alt jeg trenger. gunnarbr liker nok best Google han også tenker han snart er tilbake igjen om han bytter.

claes57 jeg sette stor pris på det det du gjør for oss her inne, du er ikke alene flere andre kunne nevnes også, derfor er det et Forum som er godt å være i for alle oss Brukere.
Lykke til gunnarbr behold Google nå er du berget for en  lang stund, kom igjen vi trenger deg.
Arne
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2017 - 09:36 #10
#9 - har man ccleaner, så gør den det hele i et. Bare sæt hak i internet cache, internet historie, nedhentningshistorie, session, og kompakte databaser.

Der skal IKKE hak i cookies, gemte form oplysninger, gemte kodeord, sidste nedhentningsplacering, og site præferencer da disse er praktiske at have gemt (hvis du vil sælge pc, så hak i alt så dine data slettes)
Avatar billede gunnarb Mester
29. oktober 2017 - 10:51 #11
Google Chrom ser ud til at virke nu uden problemer. Jeg har sat hak i de 5 du anbefaler claes57, men det er godt at vide at man bare kan sætte hak i det hele, så forsvinder alle følsomme oplysninger hvis man har behov for det.
Avatar billede gunnarb Mester
29. oktober 2017 - 11:08 #12
Jeg siger mange tak for hjælpen igen og jeg er meget enig med Arne i at det er en fantastisk hjemmeside hvor nogen vil og kan hjælpe os med alle mulige IT problemer.
Derfor har jeg været medlem siden april 2001.
Avatar billede gunnarb Mester
30. oktober 2017 - 09:00 #13
Øv, så er det galt igen her til morgen samme problem med Google Chrome, og hvis jeg prøve at lokke ind på Outlook mail kom følgende meddelelse:

Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website

Websiden på https://outlook.live.com/owa/?path=/mail/inbox&bO=1 kan være midlertidigt nede, eller også er den permanent flyttet til en ny webadresse.
ERR_FAILED
Men.
Jeg har ikke flyttet noget, så ???
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2017 - 09:22 #14
Avatar billede gunnarb Mester
30. oktober 2017 - 09:44 #15
Min Outlook mail virker perfekt når jeg kører Microsoft Edge og alt andre sider virker også her. Det er kun når jeg er i Google Chrome det går galt. Men nu har jeg bakset lidt med de forskellige links og nu virker det så igen uden at jeg  har gjort noget bestem.
Men det bliver sikker ikke ved med at virke. Periodisk fejl, men hvordan fjernes den?
Avatar billede 450025 Ekspert
30. oktober 2017 - 10:18 #16
Fjern Microsoft Edge Microsoft hadde en dårlig dag da den ble fremstilt, 3% bruker den.
Dem dro på Fest kom hjem etter en Fylle kule jobba att  og den steg til 6% etter  nye oppdatering, sådanne fester tar på, jeg vet vel det, jeg

Men den er ikke liv laga et misfoster ubrukelig, klart for spesielt interesert ja ok
ellers glem den.
Arne
Avatar billede gunnarb Mester
30. oktober 2017 - 10:25 #17
Det er ikke Microsoft Edge der er noget galt, det er Google Chrome.
Avatar billede 450025 Ekspert
30. oktober 2017 - 12:04 #18
Ok jeg påstår heller ikke at der er noe galt med  Edge, jeg liker ikke Grubben spesieit inmtereserte  ikke Xksplore heller.

Jeg er en Ren Google person på godt og vondt, ikke alt er ok med Google heller er klar over dette, nå er det mitt valg da og jeg blir nok her jeg.

Outlokk kjenner jeg ikke i hele tatt, sikkert et flott program dette, der er bare så mange klager hele tiden, vet ikke hvorfor det?

Bruker G-mail E-post ikke feilfri den heller men til  tross for det vil jeg ikke bytte til noe som er Ringere. EKS Hotmail for eks.

Arne
Avatar billede gunnarb Mester
30. oktober 2017 - 12:38 #19
Nu har jeg været væk i ca. 1½ time med pc slumrende, og da jeg lokkede ind igen var det galt igen:

Din forbindelse blev afbrudt
Der blev registreret en netværksændring.
ERR_NETWORK_CHANGED

Øv Øv Øv Hvis jeg ikke havde Microsoft Edge nu så kunne jeg slet ikke kommunikere med jer på Computerworld eller med nogen anden. Jeg har haft den samme Hotmail adresse i over 20 år uden problemer, men da jeg bedre kan lide Googles kalender, kontakter mv. og overførelse til min smartphone, så sender min Hotmail.com alt videre til min gmail adresse og det fungere fint, når ellers Google virker. Så har man jo også en ekstra e-mail adresse som sikkerhed.
Avatar billede gunnarb Mester
30. oktober 2017 - 12:53 #20
På min smartphone
Avatar billede gunnarb Mester
30. oktober 2017 - 12:57 #21
Jeg kom til at trykke på opret for hurtigt, med det jeg ville skrive var:
På min smartphone virke Google perfekt med mail og kalender selv om det ikke virker
på min PC. Jeg ved ikke om det kan fortælle noget?
Avatar billede 450025 Ekspert
30. oktober 2017 - 13:15 #22
gunnaarb når jeg leser det du skriv  er jeg enig i alt du skriv, med 20 år Hotmail er jeg ikke uenig hadde nok sagt samme selv?
Ipone er ukjent for meg det vet du  har ikke så masse Monny som du, å Edge jeg liker Microsoft å Win 10 men ikke Edge den har jeg liten tro på, at du får det til er merkelig men ok.
Du bruker jo Gmail forstår jeg, hvorfor ikke gjøre det så at behold Hotmail la
G- mail hente posten da, Google syntes jeg er ok som nettleser med sine småfeil, min mening helt ok.
Hotmail kan vel være Ekstra, men så denne  Ipone da stiller dårlig der jeg for å gi deg råd på dette om jeg gjerne ville det.
Håper andre stiller opp for deg jeg vet jo ikke alt beklager det. men fint og følge deg.
Arne
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2017 - 13:16 #23
Det ser ikke ud til, du har prøvet en dns-flush:

https://www.technipages.com/flush-and-reset-the-dns-resolver-cache-using-ipconfig

Derefter kan du prøve at skifte DNS-server som beskrevet herunder:

https://www.windowscentral.com/how-change-your-pcs-dns-settings-windows-10
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2017 - 14:02 #24
man kan sætte dns-server i router, så den automatisk bruges på alle enheder uden videre. På SageCom (fra yousee) skal man i Basic/DHCP og der i bunden kan man vælge DNS Server Configuration
hak i Use the following Static DNS IP address
og taste ind. Der skal IKKE foranstillede 0 ved små tal - opendns er 220.67.222.222 og 220.67.220.220  - dvs ikke 067
Avatar billede 450025 Ekspert
30. oktober 2017 - 14:29 #25
Mulig dumt spørsmål DNS er ikke ukjent, nå bruker jeg 100% VPN også der brukes der i p adresse men kanskje det jeg skriv er i tåka claes57 du er altid så flink til og stille opp, vi Takker deg alle så du vet det.

Arne
Avatar billede gunnarb Mester
01. november 2017 - 11:07 #26
Jeg har nu prøvet  en dns-flush, som milter henviser til. Det gik lyn hurtigt og jeg ved faktisk ikke hvad jeg lavede, men det har ikke hjulpet. Jeg overvejer nu også at skifte
DNS- server ved hjælp af Control Panel som milter også henviser til, men jeg er ude på tynd is. Jeg har printet den del ud og så håber jeg at jeg kan følge vejledningen systematisk. Men i dag den 1 nov. har der slet ikke været nogen problemer her kl. 11.
Så det er måske bedst at vente til problemet opstår igen?
Avatar billede gunnarb Mester
08. november 2017 - 12:48 #27
Her indtil den 8. november  har Google Chrome kørt uden problemer, så jeg afventer foreløbig.