Avatar billede Lynnerup Juniormester
29. oktober 2017 - 12:32 Der er 15 kommentarer

Logitech G430 - Korrupt lyd

Hej!

Jeg er stødt på det problem, at mit headset G430 har en korrupt lyd.
Det lyder som om det kun er det ene øre der spiller lyden, og det er sløret og lavt, men det er kun når jeg åbner programmer eller browsere.

Jeg testede nemlig lyden inde i 'Sound', 'Playback', 'Logitech Headset', 'Echancements/Advanced'
Derinde kan man ''Preview'' en lyd, og det er helt normalt lyden derinde.
Er der nogen der ved hvorfor jeg støder på dette problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 12:41 #1
Hej.
Skriv lige hvilket system du kører, og om din pc lige har blevet opdateret med en større opdatering.
Disse opdateringer kan nemlig ødelægge drivere til hardware.
Har du ikke problemer over højttalerne?
Avatar billede Lynnerup Juniormester
29. oktober 2017 - 12:44 #2
Jeg kører Windows 10 Home, og er sikker på den ikke har opdateret i flere måneder.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 14:04 #3
Ok. Vil det sige du har slået opdaterings tjenesten fra?
Normalt kommer der som minimum opdateringer hver anden tirsdag i måneden.
Avatar billede Lynnerup Juniormester
29. oktober 2017 - 14:34 #4
Altså jeg har en opdatering som venter, men jeg har sat den til ikke automatisk at opdatere.

Men jeg tror altså ikke det en opdatering er løsningen, det lyder som noget flimmer bimmer værk
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 14:35 #5
Hmm vedr browser kunne man prøve at nulstille til standard indstillinger og se om det løser problemet
Avatar billede Lynnerup Juniormester
29. oktober 2017 - 14:37 #6
Det hjalp desværre ikke, men det er jo også i spil m.m og i det hele taget programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 14:40 #7
Jeg er så ikke i tvivl om at det er driver til lyd der er problemet.
Har du også problem over højttaler eller har du ikke sådanne?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2017 - 14:43 #8
opdater din lydkort driver med den originale nyeste driver, fra producentens hjemmeside (lydkort/bundkort)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 14:47 #9
#8 Det er jeg enig i :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 14:54 #10
Prøv lige at højreklikke på højttaler ikonet og vælg afspilningsenheder.
Her vælger du højttaleren og trykker egenskaber.
Under enhancements skal der ikke være tjekket nogle bokse af
Avatar billede Lynnerup Juniormester
29. oktober 2017 - 14:56 #11
Jeg har ikke nogle højtalere, men har 2 andre headsets som jeg har prøvet med. De virker fortrinligt.

Har lige opdateret mine lydrivere, no luck either.
Har også prøvet med alle bokse tjekket af, uden held :(
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 15:00 #12
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 15:01 #13
Har ikke mere at byde ind med nu.
Avatar billede Lynnerup Juniormester
29. oktober 2017 - 16:29 #14
Ja, det var derinde fra at jeg hentede det.
Tak for dit input. Nu ved vi i hvert fald hvad der ikke hjælper :=D
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 16:33 #15
Måske du så skal fjerne det og se om Windows driveren virker bedre.
Kan forestille mig du skal i programmer og funktioner for at fjerne det igen.