Avatar billede Carnac Forsker
29. oktober 2017 - 18:25 Der er 7 kommentarer

400 kr rabat ved at skifte EL-leverandør til SEAS?

De sidste 10 gange jeg har været i Power / Elgiganten, er jeg blevet tilbudt at skifte EL-selskab til SEAS og få 400 kr rabat på mit køb.

Jeg har pt DONG, og de har været meget stabile. Har stort set aldrig haft strømafbrydelse.

Er der nogle af jer der har erfaring med at skifte til SEAS?
Er de stabile?
Går skiftningen virkelig så problemfrit som sælgerne lover?
Og kan det betale sig?

Nogle der har prøvet at skifte? Og i så fald hvordan gik det?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. oktober 2017 - 18:40 #1
Skiftet har intet med dig som forbruger at gøre. Det eneste, der reelt skifter i forhold til dig, er hvor regningen kommer fra.

Husk lige, at den eneste rabat, de på nogen måde kan give dig, er på selve el-prisen - hovedparten af leverancen udgøres af afgifter og gebyrer!

Jeg har i en periode haft en alternativ leverandør, men gider ikke længere have bøvlet med at skulle tjekke forbrug o.a. forskellige steder. Økonomien er 110% ligegyldig.
Avatar billede Carnac Forsker
29. oktober 2017 - 18:54 #2
Nej jeg gider heller ikke noget bøvl. Jeg skal aflæse min elmåler én gang om året og indberette til DONG.

Men hvad hvis jeg skifter. Skal man så have ny aflæser, eller bruger man bare den man har hængende? (Jeg bor i andelslejlighed).
Avatar billede Carnac Forsker
29. oktober 2017 - 18:55 #3
OG jeg er også bekymret for om man mister sin strøm et døgns tid eller noget, mens skiftet foretages? Det vil være en katastrofe for en person som mig der har så meget elektronik.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. oktober 2017 - 19:07 #4
Der skal ikke hverken ny måler eller noget andet til.
Som jeg skrev ovenfor, så er det eneste du mærker, at din regning kommer et andet sted fra.
Avatar billede jalved Ekspert
29. oktober 2017 - 19:07 #5
Enig med "1.

Du får nok bare et par mails - og så er skiftet effektueret.

Binder du dig til noget - eller kan du bare skifte tilbage, når det passer dig? Så kan du jo godt skifte fx et halvt år og nappe rabatten.

Men tjek lige, hvad du betaler for en kilowatt nu - og hvad den koster hos SEAS.

Hvis du ikke gider regne på det selv, kan du måske bare ringe til SEAS og få dem til at regne ud, hvad du evt. kan spare på et halvt år med dit nuværende forbrug.

De gange jeg har talt med DONG om min elregning har de i al fald været lynhurtige til at regne tingene ud. Så det virker som, de har nogle module,r de bare plotter deres tal ind i - og så kommer det hurtigt ud i den anden ende. Ikke noget med at sidde og fedte med regnemaskinen derhjemme.

Jeg har tidligere - da der var mere snak om det frie el-valg - undersøgt, hvad man kunne spare. Og kom frem til at det kun ville være nogle få hundrede kroner. Og det kunne lige så godt gå den modsatte vej. At man kom til at betale nogle få hundrede ekstra.

Så det med at skifte får du nok ikke så meget ud af - medmindre du har et væsentligt forbrug, hvor udsving kan have stor betydning. Eller du kan napse en rabat.
Avatar billede jalved Ekspert
29. oktober 2017 - 19:10 #6
Endelig kan man jo også bare have lyst til at fjerne så meget fra DONG som muligt.

I al fald var der for nogle år siden - og tænker ikke på salget af DONG - hvor de konstant blev ved med at sætte prisen op på alting og kommunikerede virkeligt dårligt med deres kunder. Dengang overvejede jeg selv at skifte, fordi jeg blev trætte af dem.
Avatar billede finb Ekspert
30. oktober 2017 - 09:25 #7
Besparelsen dækker ikke din "timeløn" til undersøgelsen.