Avatar billede Jan- A Novice
29. oktober 2017 - 19:54 Der er 7 kommentarer

Nævnte dig på facebook/ kommentar

Hej alle
Håber i kan hjælpe mig med nedenstående spørgsmål

Hvordan undgår jeg, at folk kan nævne mig i diverse kommentar på Facebook ?

- Er der en funktion der gør at jeg ikke kan blive "nævnt" i kommentarfelterne?

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 20:00 #1
Hej og velkommen til.
Vil mene du skal trykke på pilen til højre og gå i indstillinger når du er logget på Facebook.
Vil så tro du skal ændre inde under notifikationer.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 20:05 #2
Notifikationer kommer du i ved at trykke på fanen Facebook
Der skal måske også ændres på noget under privatindstillinger.
Avatar billede Jan- A Novice
29. oktober 2017 - 23:39 #3
Tak for svar.
Men jeg har desværre ikke kunne finde en løsning hverken under notifikationer eller privatinstillinger.
Kunne du være lidt mere specifik omkring hvor man skal trykke for ændre det ?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
30. oktober 2017 - 08:30 #4
Hej

Nej - du kan ikke forhindre at folk nævner dig på Facebook ...

Når det så er sagt, er spørgsmålet - hvorfor??

Hvis der er skrevet "noget grimt", du ikke bryder dig om, er "reputation management", nok det du søger. Dvs. ved hjælp af "mere venlig" omtale, at skubbe den dårlige omtale "bagud" i søgeresultater og på Facebook.

Men for at råde dig korrekt, bør du give flere oplysninger - evt. privat på michael@a3-seo.dk

Med venlig hilsen o.s.v.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
30. oktober 2017 - 08:37 #5
Lige en ting til!

En mulighed du har er jo at forsvare dig, når du bliver nævnt. Hermed menes på en passende måde at beskrive, hvad du har gjort for at løse et dillemma el.l. Men ige - da jeg ikke kender problemet, er svaret svært.

Men du kan evt. bruge Google alerts. så får du underetning når dit navn nævnes på nettet .....

Ligeledes findes:
https://www.talkwalker.com/
og et par andre https://fortunelords.com/google-alerts/

Skulle du få brug for hjælp, har jeg erfaring med "undertrykkelse" af dårlig omtale fra andre klienter :-) Så hvor slemt er det ???
Avatar billede jalved Ekspert
30. oktober 2017 - 10:05 #6
Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener med at blive nævnt.

Hvis det er, fordi folk skriver kedelige ting om dig, så kan du, hvis det går over grænsen melde det til Facebook.

I visse tilfælde kan det også lægge en dæmper på kommentarerne, hvis man selv blander sig - men det er en svær vurdering. Nogle gange kan det også bare puste til ilden. Se bare på politikernes facebooksider.

Hvis siderne med kommentarerne har en moderator, kan du bede disse om at fjerne indlæg, der generer dig.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2017 - 01:16 #7
du kan ikke gemme dig.
hvis du ikke vil nævnes, skal du blokere alle mennesker, og så er du usynlig :)