Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
29. oktober 2017 - 20:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Maginon usb audiokasette konverter

Jeg har anskaffet mig sådan en for at overføre kassettebånd til pc det virker bortset fra at der er en generende brummen, andre der har det problem, og måske en løsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 20:14 #1
Før i tiden var manglende stel mellem enheder  en grund til brum.
Men det kan problemet vel ikke være her?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 20:16 #2
Har du et andet usb kabel du evt kan prøve med?
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2017 - 20:48 #3
Noget af det kan skyldes, du måske har skruet helt op for lydstyrken på knappen på din Maginon.

Har du en normal kassetteafspiller? Hvis ja, hvad hedder den så? Hvilken computer har du?

Jeg spørger, fordi du altid vil kunne opnå meget bedre lyd, hvis du kobler en kassettebåndoptager direkte til computeren i stedet for gennem et apparet som den Maginon. Du vil stadig kunne bruge den version af Audacity, som fulgte med.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
29. oktober 2017 - 21:37 #4
Tak for svarene, jeg har desv. ikke et andet kabel, uanset om jeg skruer på lydstyrken brummer det meget, men musikken kommer over, Maginon'en er en walkman med usb og phonestik, de kalder den konverter fordi den kan konvertere til mp3, min computer er en Lenovo Yoga 510, en fremragende komputer, den har et kombi lydstik med lyd ud/ind, det har jeg prøvet at forbinde med phone og lyd ind, men så bliver lyden alt for lav, da brugte jeg programmet CDex, der kan man indspille fra analog input.
Den komputer jeg havde før havde line ind, og da kunne jeg indspille både fra grammofon og kasetteafspiller, så havde Yogaen haft line ind havde jeg sikkert ikke haft det brummeproblem.
PS. Jeg har også prøvet med en Sony Walkman, men der er lyden også for lav.
Avatar billede finb Ekspert
30. oktober 2017 - 09:23 #5
Pyt med det, kassettebåndet (og super8 smalfilm) er tilbage,
fx har Metallica lige udgivet på kassettebånd.
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2017 - 10:55 #6
Dit problerm skyldes sikkert den meget dårlige mekanik og elektronik i din Maginon. Du kan måske prøve at placere den på et blødt underlag, altså ikke direkte på et hårdt bord f.eks. Eller prøv at holde den i forskellige retninger med hånden under afspilning for at se, om det gør nogen forskel.

Jeg har stadig ikke helt fundet ud af, om du har en almindelig kassettebåndoptager, der virker. Hvis du har det, kan der være en udgang til hovedtelefon på den, hvor styrken på udgangssignalet kan reguleres. På nogle kassettespillere kan også Line Out-signalet reguleres, herunder min egen Nakamichi LX-5.
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2017 - 11:05 #7
Og lige en ting mere. Jeg har set på nettet, at programmet Audacity skulle følge med din Maginon. Det er faktisk et gratis program, men altså, bruger du det med din Maginon? Hvis ja, så kan du med lidt øvelse bruge det til at fjerne en del støj fra dine optagelser:

http://manual.audacityteam.org/man/noise_reduction.html

Hvor stor succes, du får, afhænger af støjens art og styrke og nok især, hvor meget du er parat til at øve dig med forskellige indstillinger i Audacity.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
30. oktober 2017 - 11:09 #8
Tak, det vil jeg prøve, jeg har jo også en Sony Walkman der virker, og nu har jeg fået mulighed for at låne en ældre pc med windows vista og line in, så nu er problemet løst, tak for kommentarene, jeg lukker hermed spørgsmålet.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
30. oktober 2017 - 11:16 #9
Tak milter, jeg bruger Audacity og har prøvet at fjerne støj, men det brummer så meget at det er uudholdeligt at høre på, så jeg må give dig ret, Maginon er et ringe produkt.
Vh. Jørgen Andersen.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
31. oktober 2017 - 12:37 #10
Jeg kommer lige med en rettelse, maginon'en er ikke så ringe endda, den fungerer fint som walkman, og koster kun 249.- og måske vil den fungere bedre med en anden pc ved indspilning.