Avatar billede ronrea Seniormester
29. oktober 2017 - 22:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne Remote Desktop Assistent

Hejsa

Jeg har desværre haft virusangreb.

Jeg er ved at prøve at rydde op i det, og vil gerne fjerne "Remote Desktop Assistent" under "Fjern eller rediger et program" ?

Jeg bruger Win7

Håber nogen kan hjælpe :)

mvh
ronrea
Avatar billede martens Guru
29. oktober 2017 - 22:59 #1
Her skal du benytte dig af den såkaldte Group Policy...

Start >> Kør >> gpedit.msc

Navigér til User Configuration >> Administrative Templates >> System > Don't run specified Windows applications

Sæt værdien til at være enabled
I feltet nedenunder (Options ) klikker du på Show...
Klikker i det øverste felt under Value og taster : mstsc.exe og klikker på  OK og OK eller Apply, hvis du vil fortage yderligere ændringer i Group Policy ...
( du kan lave alle mulige "sjove" ting her - fjerne kommandopromt, fjerne ikoner, sætte default wallpaper uden mulighed for ændringer etc. )
Ændringer træder i kraft med den samme....

held og lykke med det !

mvh martens
Avatar billede ronrea Seniormester
30. oktober 2017 - 01:06 #2
Foreløbig tak :)
Det vil jeg prøve - selvom jeg nærmest ikke kan gøre en snøvs i systemet.
Det er vist nok en meget voldsom virus, jeg er ramt af. Og alle mine filer er krypteret.
Ingen browsere kan køre osv. Den hedder [admindecrypt@cock.li].arena

Vender tilbage.
mvh
ronrea
Avatar billede martens Guru
30. oktober 2017 - 01:43 #3
Avatar billede ronrea Seniormester
30. oktober 2017 - 02:21 #4
Hej Martens
Tak for indlægget

Ja jeg har fået fjernet ransomware - tror jeg

Men de forskellige programmer til at Recovery Files duer tilsyneladende kun til slettede og ødelagte filer - dem jeg har prøvet.

Jeg er bange for, at det er noget helt andet med krypterede filer !

Eller kender du eller andre noget til programmer som kan låse krypterede filer op ?

Det ville være dejligt :)

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
04. november 2017 - 16:25 #6
Hej

Tak martens. admindecrypt er desværre ikke inkluderet i disse fra avast.

Men kan jeg evt håbe på, at det vil være muligt i fremtiden mon ?

mvh
ronrea