Avatar billede ZeBa Ekspert
29. oktober 2017 - 23:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Photoshop CC: Udjævning

Det er mange år siden jeg sidst for alvor brugte PS, men jeg mindes en funktion, hvor man kunne markerede et område og så bruge en funktion, som "udjævnede" det, så det fik den gennemsnitlige farve/lysstyrke. Mener, at den hed "gennemsnit", men kan ikke finde den igen
Avatar billede martens Guru
29. oktober 2017 - 23:27 #1
Det må være denne funktion du leder efter

Image >> Adjustments >> Equalize
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. oktober 2017 - 00:04 #2
Jeg var på vej ind for at fortælle, at jeg lige har fundet løsningen - ,men tak.
Men vi taler vist ikke om det samme - i hvert fald hedder den på danske: Filter -> Gennemsnit
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. oktober 2017 - 07:11 #3
I taler om den samme funktion. Adobe flytter nogle funktioner til andre menuer i diverse versioner af Photoshop.
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. oktober 2017 - 08:37 #4
Smart måde at forvirre alle på - men tak :)
Avatar billede Freebooter Mester
30. oktober 2017 - 11:46 #5
PS IE:
Filter > Blur > Average
PS DK:
Filter > Slørring > Gennemsnit

Equalize funktionen giver ikke en gennemsnitsfarve/tone af billedet med giver derimod en jævn fordeling af luminance og farvemætning indenfor det lyseste hhv mørkeste område i billedet (kan måske bedst anvendes som en variation af Auto Contrast og Auto Color)
Average/Gennemsnit giver det totale gennemsnit af billedet som en stor ensfarvet flade.
Vh Brian
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. oktober 2017 - 17:44 #6
#5
Tak. Aldrig for sent at lære noget nyt :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. oktober 2017 - 22:15 #7
#5:
Det forstår jeg ikke, men det laver det, som jeg har brug for.