Avatar billede Monique Marker Praktikant
01. november 2017 - 17:26 Der er 2 kommentarer

Hjælp til baggrund

Hej:)
Min pc (hp m. Windows 10), klipper det nederste af min baggrund af pga. proceslinjen. hvordan får jeg min baggrund "op over" proceslinjen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. november 2017 - 20:06 #1
Jeg skal ikke kunne sige det, men kunne forestille mig at det har noget med højde/bredde forholdet at gøre.
Nu kender jeg ikke ret meget til Windows 10, da jeg selv kører Windows 7, men prøv at gå ind i Kontrolpanel>Udsenende og personlige indstillinger>Juster skærmopløsning.

Prøv evt. nedenstående link:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027860/windows-10-view-display-settings

Jeg lover ikke noget men det er da værd at prøve.
Avatar billede Slater Ekspert
02. november 2017 - 09:02 #2
Hvis billedet er den korrekte størrelse, og det bare er fordi proceslinjen æder det nederste af det, så skal indholdet i billedet flyttes 50px op, og det nederste erstattes med sort farve eller lignende.

Det er meget simpelt at gøre i et program som f.eks. Photoshop, men en hel del sværere, hvis man ikke har ordentligt software og kendskab til det. Hvis det er problemet, og du ikke har noget imod at sende billedet til nogen, kan vi nok hjælpe med det.

Bare husk, at hvis billedet allerede har den korrekte bredde, så vil det at flytte det op i stedet klippe de øverste 50px af.