Avatar billede martens Guru
01. november 2017 - 19:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbne fil på lokation med MELLEMRUM i filnavn eller URL

Der må være én eller anden kløgtig sjæl der kan hjælpe mig med dette :

Jeg har flere filer på netværksplaceringer, men "genierne", der har navngivet shares og filnavne har været flittige brugere af mellemrum og det rider mig som en mare, at jeg ikke kan kalde dem fra Access.

Eksempel_01_: ( virker !!! )

Shell Chr(34) & "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSACCESS.EXE c:\temp02\test.accdb" & Chr(34), vbNormalFocus
Eksempel_02_: ( virker IKKE )
Shell Chr(34) & "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSACCESS.EXE c:\temp 02\test.accdb" & Chr(34), vbNormalFocus
( mellemrum i mellem c:\temp og 02
Eksempel_03_: ( virker IKKE )
Office\root\Office16\MSACCESS.EXE \\dfs\public\data collections\test.accdb" & Chr(34), vbNormalFocus
( mellemrum mellem "data" og "collections"

Håber der sidder en skarp hjerne med et brugbart svar ...

på forhånd tak

martens
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2017 - 09:28 #1
Havent looked at all the code but an idea could be to use the REPLACE function to replace the characters which give problems

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/bt3szac5(v=vs.90).aspx

so you use replace the spaces with ""

EG: Replace("YourfileName", " ", "")
Avatar billede bvirk Guru
02. november 2017 - 12:46 #2
filnavne med mellemrum skal gåseøjne omsluttets, men ikke hele parameterlister.
Når mellemrum også er parameter separationstegn hvordan skulle man så kunne fortolke et mellemrum.

Shell Chr(34) & "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSACCESS.EXE & Shell Chr(34) & " " & Shell Chr(34) & "c:\temp 02\test.accdb" & Chr(34), vbNormalFocus

eller

"""C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSACCESS.EXE"" ""c:\temp 02\test.accdb""", vbNormalFocus

burde virke (ikke testet)
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2017 - 13:31 #3
Think I may have misunderstood the question :-(

But I can confirm that bvirk's 2nd example works.

Not really sure I understand the use of Chr(34) which is just a " but 6 characters long ;-)
Avatar billede martens Guru
05. november 2017 - 21:52 #4
Jeg melder lige tilbage og orienterer om at bvirks´ forslag virker !

altså  :  Shell """<path til applikation>"" ""<fil der skal åbnes>""", vbNormalFocus

Tak for hjælpen !

mvh martens