Avatar billede KBR Juniormester
06. november 2017 - 13:06 Der er 6 kommentarer

Crtl + O funktionen

Hejsa

Jeg har fået instal. Office 2013 og har opdaget at når jeg skal åbne et nyt dokument, får jeg ikke længere en stifinder frem med mine "favoritter mapper", kun hvis jeg først klikker på "computer" og "gennemse". Det er lidt langhåret for mig. Er der nogen af jer, der ved hvorhenne i opsætningen at det kan ændres, således at programmet altid starter op med en stifinder, når jeg trykker CRTL+O eller ÅBN i venstre side?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. november 2017 - 14:33 #1
Følgende gælder for Word:
Se min forklaring i denne artikel: ”Sådan får du Ctrl+B til at åbne dialogboksen Søg og erstat som i tidligere versioner af Word”, https://www.thedoctools.com/wordtips/ctrl-b-aabne-dialogboks-find-som-i-tidligere-versioner-af-word/

I pkt. 5 skal du vælge FilerÅbn i stedet for RedigerSøg (hvis du har engelsk version: FileOpen).

I pkt. 6 skal du taste Ctrl+O som genvej.
Avatar billede KBR Juniormester
07. november 2017 - 11:13 #2
Hejsa! Tak for hjælpen vedr. Word. Nu skal jeg blot have fundet ud af hvordan jeg gør i Excel .... :-)
Avatar billede KBR Juniormester
07. november 2017 - 11:24 #3
Jeg har fundet ud af at CTRL + F12 i 2013 versionen = CTRL + O i 2010 versionen, men det kunne være "nice" at finde ud af hvordan jeg kan tilføje en genvejstast til funktionen "Åben fil". Det ser ikke ud som om i Excel 2013, at man kan tilpasse genvejstasterne på samme måde som i Word. Any clue?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. november 2017 - 12:05 #4
Du kan gøre følgende i Excel 2013 og 2016 (er også en mulighed i Word og PowerPoint):
Vælg Filer > Indstillinger > Gem. Slå indstillingen ”Vis ikke Backstage, når jeg åbner eller gemmer filer” FRA. Klik OK.
Hvis engelsk: File > Options > Save > Don’t show Backstage when opening or saving files.
Avatar billede KBR Juniormester
07. november 2017 - 12:33 #5
Hej Lene! Tænker at du mener at jeg skal "slå funktionen" til ved at sætte et flueben, ikk? Funktionen var ej slået til hos mig. Nu virker det :-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. november 2017 - 13:40 #6
Jo, det var naturligvis TIL, jeg mente :-).