Avatar billede ZeBa Ekspert
07. november 2017 - 04:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Miracast - hvor meget skal man betale

TV LG's support har fortalt mig, at min laptop ikke kan kommunikere med TV'et, fordi den ikke har Miracast, men at jeg bare skal købe en Miracast dongle og sætte i min laptop. Men de fåes til meget forskellige priser.
Nogen der har forstand på, hvad man skal give?
Avatar billede INK Ekspert
07. november 2017 - 06:19 #1
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. november 2017 - 06:38 #2
Men jeg fik at vide af LG support, at jeg skal have en dongle til min laptop
Avatar billede eurositi Ekspert
07. november 2017 - 08:28 #3
Jeg købte min på tilbud for snart to år siden til blot 250 kr. Siden da er priserne røget noget i vejret, så Ink's tilbud ser fornuftigt ud. Jeg har fået to-tre firmwareopdateringer til den siden dengang. Den er rigtig smart til skærmvisning/billedvisning/foredrag. Du skal selvfølgelig sikre dig, at computeren/tabletten/telefonen understøtter det. Men den egner sig ikke til filmstreaming.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. november 2017 - 09:43 #4
Har aldrig hört at man skal have en dongle til laptoppen. Så länge i er på samme netvärk burde du kunne caste det du har på laptoppen til TV, forudsat der er indbygget miracast i TV.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. november 2017 - 09:48 #5
Er du sikker på det ikke er TV der ikke har indbygget miracast? Hvad er det for model og hvilken laptop har du (OS, win7, 10, linux osv)
Avatar billede INK Ekspert
07. november 2017 - 10:16 #6
Ifølge din anden tråd om samme emne, har dit tv
Wi-Fi    Indbygget
Wi-Fi Direct    Ja
WiDi (Intel Wireless Display)    Ja
DLNA    Ja
Bluetooth    Ja
Ethernet-tilslutning (RJ45)    Ja
USB-indgang    Ja
Antal USB-porte    3
Støttede medier via USB    MP3, MPEG4, JPEG, DivX, Xvid, HEVC etc
HDMI    Ja
Antal HDMI    4
HDMI-version    2.0
Scart    0
PC-tilslutning    HDMI

Med en app burde din telefon og tablet kunne kommunikere direkte (uden router)

Hvis alle enheder er sat op gennem en router burde det også virke.

Et HDMI kabel fra Laptop til TV vil også virke.
Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 10:17 #7
Kan se på et af ZeBa's andre spørgsmål, at han ahr et LG LED Smart TV 55SJ810V.

Det har indbygget Miracast - og Wifi også.

Hvorfor ikke bare købe en Chromecast i stedet?

Jeg kan ikke huske detaljerne i forskellen på Miracast og Chromecast.

Men da jeg tidligere overvejede en af mulighederne selv, kom jeg i al fald frem til at der var flest fordele ved Chromecast. Og det er i øvrigt utroligt nemt at sætte op.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. november 2017 - 10:35 #8
#7
Chromecast og miracast er i princip det samme. Det burde fungere med miracast, jeg har i hvert fald ingen problemer der hjemme med hverken IOS, win10 eller android.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. november 2017 - 10:41 #9
Hvor ser i det har indbygget miracast? Ser kun den har WiFi direct. Og har faktisk aldrig prövet at connecte til noget med WiFi direct, så jeg kan desvärre ikke väre behjälpelig i denne tråd.
Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 10:45 #10
#9 Spørgeren ville sikkert være glad for at høre, om din erfaring med Miracast. Det ser ud til at tv'et har Miracast på specifikationerne her:

http://www.lg.com/uk/tvs/lg-55SJ810V
Avatar billede eurositi Ekspert
07. november 2017 - 10:56 #11
Jeg har kun oplevet ét eneste TV med HDMI og USB-port, hvor jeg ikke kunne få Miracast til at fungere. Derimod er det ikke alle PC'er og telefoner, som understøtter det. Det går dog fint på min snart 4 år gamle Lenovo X230, samt mine Sony Xperia Z-telefoner og min nuværende Huawei P9 og P10 Lite.

Det virker (selvfølgelig) ikke med Apple-udstyr, og Samsung har vist længe forsøgt at lave deres egen Cast-løsning. I hvert fald er det ikke lykkedes min bror at få det til at virke på hans Galaxy-telefoner.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. november 2017 - 10:58 #12
#10
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55SJ810V/lg-55-4k-super-uhd-led-smart-tv-55sj810v?scid=Display92&gclid=EAIaIQobChMIheLm55Ss1wIVjkMYCh0wNQicEAYYASABEgJ3kfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Her kan jeg ikke finde den. Og mon ikke det er den model opretter har i og med LG siger "den" ikke har miracast.
"fordi den ikke har Miracast" og hverken laptop eller mobil behöver miracast for at caste til TV, det er indbygget i laptop og mobil (apps osv). Men som sagt burde det kunne göres via WiFi direct, der har jeg bare ingen erfaring.

Vil opretter caste til TV via en dongle ville jeg måske satse på en af de dyrere for at få 4K funktionen med.
Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 11:57 #13
#12 Jeg tror måske, det afhænger af, hvilken version af Windows, man har - om Miracast er indbygget. Men er ikke sikker.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. november 2017 - 12:21 #14
#13
Yes, korrekt, hardware og software. Burde fungere med alle win8.1 og op og mange win7. Derfor jeg spurgte jeg til, hvilken laptop opretter har. Tror han/hun må på banen nu, för vi kan komme videre her.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. november 2017 - 14:06 #16
Hopper af tråden her, ser at ZeBa ikke er så god til at lukke sine spörgsmål.
Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 14:10 #17
Lige et lidt off spørgsmål. Hvad er rækkevidden på Miracast?
Avatar billede eurositi Ekspert
07. november 2017 - 16:28 #18
Jeg har testet den originale Microsoft-Miracast gennem tre almindelige vægge (ikke murede vægge) og en samlet afstand på 10-11 meter. Denne kombination of afstand og vægge får den til at hakke i det. Færre vægge og kortere afstand fungerer upåklageligt. Jeg har ikke testet rækkevidden i fri luft uden vægge.

Husk på, at en sådan skærmspejling er en hel del mere krævende end app-baseret streaming via internetforbindet wifi. Det er derfor, jeg gør opmærksom på, at Miracast er fint til præsentationer fra PC/tablet/mobil uden at man behøver at installere noget som helst, men det er skidt til filmstreaming. Her er Chromecast eller lignende langt smartere.

Jeg har ikke erfaringer med EZ Cast donglen.
Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 16:33 #19
#18 Meget givende oplysninger om rækkevidden - og det med streaming. Tak for det :-)
Avatar billede finnh Praktikant
29. november 2018 - 11:51 #20
Miracast og Chromecat er to forskellige ting. Miracast forudsætter at både TV og Computer understøtter WiFi-direct, som er en bluetootth agtig teknologi, der kører uden om routeren. Chromecast kører via den mere kendte WiFi og router. Jeg har købt en EZstreamer for at se hvad det er, men fik leveret en RK Anycast. Det ser ud til at være det samme som en Chromecast, selv om annoncen tyder på at den både kan Miracaste og Chromecaste. Det ser også ud til at den kun virker via en app og serveren http://www.icecast.org/ezstream.php Men jeg er endnu ikke klog på hvad det er, og hjemmesiden https://ezstreamer.co/dk/ siger absolut intet, - og via Om os i bunden af denne hjemmeside sendes man til det mig helt ubekendte kinesisk handelshus www.myshopwala.com, som også leverede min RK Anycats, selv om den var bestilt via https://ezstreamer.co/dk/ . Mystisk.